• چهارشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94112818332
  • خبرنگار : 71443

پنتاگون: تحقیقات از تفنگداران نیروی دریایی دستگیر شده در ایران آغاز شده است

پنتاگون: تحقیقات از تفنگداران نیروی دریایی دستگیر شده در ایران آغاز شده است

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن اعلام آغاز تحقیقات از تفنگداران متجاوز آمریکایی که در آب‌های ایران دستگیر شده بودند، گفت که نتایج این تحقیقات به زودی در اختیار رسانه‌ها و کنگره قرار می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ضمن اعلام آغاز تحقیقات از تفنگداران متجاوز آمریکایی که در آب‌های ایران دستگیر شده بودند، گفت که نتایج این تحقیقات به زودی در اختیار رسانه‌ها و کنگره قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سئوالی درباره بازجویی از ملوانان( تفنگداران متجاوز آمریکایی ) دستگیر شده در آب‌های ایران توسط سپاه پاسداران گفت: همان‌طور که می‌دانید تحقیقات از این ملوانان انجام گرفته و بخشی از آن به پایان رسیده است و من اطمینان دارم که با تکمیل آن، نتایج در اختیار سناتور مک کین و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

کوک افزود: مقامات نیروی دریایی هم در حال بررسی‌هایی در این زمینه هستند و احتمالا این روزها دیدارهایی نیز با سناتور مک کین داشته‌اند اما ما باید منتظر بمانیم تا تحقیقات در این زمینه کامل شود و بعد نتایج آن را منتشر خواهیم کرد .

وی همچنین گفت که امیدواریم انجام این تحقیقات تا ضرب‌الاجل سناتور مک کین پایان یابد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بخش دیگری از این نشست خبری درباره اعزام نیروی زمینی عربستان به سوریه گفت: من فکر می‌کنم وزیر دفاع آمریکا از شنیدن خبر تلاش عربستان برای نقش آفرینی بیشتر در ائتلاف ضد داعش خشنود و راضی است و این یکی از مباحث مطرح شده در میان اعضای ائتلاف بوده است که بتوانند توانمندی‌های بالقوه بیشتری را جذب کنند. وزیر دفاع آمریکا کاملا بر این باور است که عربستان سعودی و دیگر کشورها می‌توانند نقش خود را در زمینه‌های مختلف، شامل اعزام نیروهای عملیاتی ویژه و انجام آنچه نیروهای عملیاتی ویژه ما انجام می‌دهند و توانمند سازی نیروهای محلی و جنگ با داعش ایفا کنند.

به گزارش ایسنا، سناتور جان مک کین در هفته جاری ضمن تاکید بر لزوم انجام تحقیقات درباره ماجرای دستگیری 10 تفنگدار نیروی دریایی آمریکا که اخیرا به علت ورود غیرقانونی به آب‌های خلیج فارس توسط نیروی دریایی ایران دستگیر شده بودند، تهدید کرد که اگر روند تحقیقات تا اول ماه مارس، یعنی دو هفته دیگر به پایان نرسد این ملوانان را به مجلس سنا احضار و خود درباره علت ورودشان به آب‌های ایران و دستگیری‌شان از آن‌ها بازجویی خواهد کرد.

پنتاگون پس از دستگیری این تفنگداران اعلام کرد که قایق‌های آن‌ها دچار نقص فنی شده و آن‌ها مسیر خود را گم کرده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha