• جمعه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ / ۰۵:۱۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94113019229
  • خبرنگار : 71186

تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت

تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: برای رقابتی شدن بازار خودروی ایران و خروج از انحصار، تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: برای رقابتی شدن بازار خودروی ایران و خروج از انحصار، تعرفه واردات خودرو باید کاهش می‌یافت.

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بازار خودروی ایران هم‌اکنون در اختیار دو شرکت ایران خودرو و سایپا و تعدادی خودروساز و واردکننده خودرو است.

وی با بیان اینکه انحصار در تولید و واردات خودرو باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان شده است، خاطرنشان کرد: وجود همین انحصار باعث شده که خودروسازان محصولاتی که پلت‌فرم آنها مربوط به سه دهه پیش است را همچنان تولید کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در حوزه قیمت‌گذاری نیز مصرف‌کنندگان از قیمت‌های فعلی راضی نیستند و همین موضوع باعث رکود بازار شده است.

وی افزود: در حوزه واردات نیز واردکنندگان به صورت انحصاری محصولات را وارد کرده و نرخ‌گذاری می‌کنند به‌گونه‌ای که گران فروشی یکی از تخلفات رایج در این حوزه است.

جعفری با بیان اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو می‌توانست باعث کاهش چنین مشکلاتی شود، تصریح کرد: بالا نگه داشتن تعرفه واردات خودرو باعث ادامه فرایند معیوب فعلی در این حوزه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، اخیرا اعلام شد که تعرفه واردات خودرو برای سال آینده تثبیت شده و تغییری نسبت به سال جاری نخواهد داشت. تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 1500 تا 2000 سی‌سی معادل 40 درصد و تعرفه واردات خودروها با حجم موتور 2000 تا 2500 سی‌سی معادل 55 درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۱-۳۰ ۱۰:۰۱

واقعا خيلي دير شده چون اين انحصار به قيمت جان صدها نفر تمام شد بخصوص در اثر الودگي هوا. خودروسازهاي ما اگر واقعا افراد نخبه را جذب مي کردند و فکر صادرات بودند حالا خيلي جلو بودند مثل المانيها که فروش انها در کشورهاي ديگر خيلي بيشتر از توي خود المان است و خود المانيها خودروهاي کشورهاي ديگر را مي خرند جون ارزانتر است

avatar
۱۳۹۴-۱۱-۳۰ ۱۴:۳۵

بخدا تعرفه که خيلي بياد پايين يا برداشته شود هيچ ايراني ماشين هاي توليدي ايران خودرو وسايپا وديگر گروه ها رو نميخرن.خود خودرو سازان نيز اين نکته رو بخوبي ميدانند

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۰۱ ۱۵:۳۷

بايد انحصار باشد تا سود و منفعت از جيب مصرف کننده به جيب منفعت طلبان به اصطلاح خودرو ساز برود .