• دوشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 94120302061
  • منبع : مطبوعات

وزیر دادگستری:

هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست

هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست

وزیر دادگستری گفت: هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست، بلکه ایجاد تفرقه و درگیری از اهداف مهم آنهاست و نباید از نقشه‌های آنها غافل شویم.

وزیر دادگستری گفت: هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست، بلکه ایجاد تفرقه و درگیری از اهداف مهم آنهاست و نباید از نقشه‌های آنها غافل شویم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن در جمع مدیران و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و ذکر مصایب آن بانوی مظلومه، به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فضای انتخاباتی در کشور روز به روز به بلوغ خود نزدیک می‌شود و نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت مناسب و گسترده مردم در انتخابات پیش رو است.

وزیر دادگستری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شرکت در انتخابات را سبب اقتدار و انسجام نظام و تقویت موضع کشور دانستند، اظهار کرد: شایسته است مردم با آگاهی و توجه دقیق در انتخابات شرکت کنند و نمایندگانی را به مجلس بفرستند که پیشرفت، آبادانی و منافع ملی کشور را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

پورمحمدی محصول نهایی انتخابات را پیشرفت کشور، تقویت انسجام ملی، ارتقای فهم و دانش سیاسی اجتماعی و ارتقای مدنیت در جامعه برشمرد و گفت: انتخابات فرایندی است که گام به گام به افزایش رشد مدنی جامعه منجر می‌شود.

وی به طمع ورزی و دسیسه دشمنان بیرونی و درونی برای تاثیرگذاری منفی در برگزاری انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: دولت‌های سلطه طلب و معاند در مقاطع و موقعیت‌های مختلف سعی در اثرگذاری و مداخله در انتخابات کشور داشته‌اند که مردم ما با حضور حداکثری خود نشان داده‌اند از فهم و آگاهی سیاسی خوبی برخوردارند و تجربه لازم را برای برخورد با دشمنان تا حد زیادی به دست آورده اند.

وزیر دادگستری ضمن هشدار در خصوص چند بعدی بودن نقش و حضور دشمنان و پرهیز از یک جانبه نگری به این موضوع، خط نفاق را خطی همیشگی و دائمی دانست که بر اساس سیاست «اختلاف بیفکن و حکومت کن» شکل گرفته و دشمن بر اساس همین سیاست در پی ایجاد نفاق و تفرقه در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان و به دنبال آن دستیابی به سایر اهداف خویش است.

وی با تاکید بر این نکته که اگر درگیر فضای ناشی از القائات و دسیسه‌های دشمن در خصوص انتخابات شویم، قطعا نتیجه انتخابات گزینه مورد نظر دشمنان خواهد بود، بیان کرد: دشمن غلط می کند که بخواهد ما را به سمت و سوی مورد نظر خود سوق دهد. روش و سیاست دشمنان مغلطه و آمیختن سخنان درست و نادرست و القای به آن جامعه است و در این میان ما باید در پی حرف و سخن حق و درست باشیم حتی اگر از جانب دشمن مطرح شود.

وزیر دادگستری گفت: باطل گویان حق و باطل را با هم مخلوط کرده و در میان سخنان درست و صحیح، افکار و سخنان نادرست و تفرقه افکن خود را به جامعه تزریق می کنند که وظیفه ما در این میان، تشخیص حق و باطل و پرهیز از تفرقه و اختلاف است.

پورمحمدی بر شناخت هوشمندانه آدرس‌های مورد اشاره دشمنان و همچنین رعایت مرزها و حدود قانونی در کشور و عرصه انتخابات تاکید کرد و گفت: سخنان و اظهارنظرهای غیرمسئولانه و شبهه افکن، سبب نفوذ دشمنان و ایجاد یأس و ابهام در کشور می شود که اکیدا باید از اینگونه رفتارها اجتناب کرد، باید مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم. هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست بلکه ایجاد تفرقه و درگیری از اهداف مهم آنهاست و نباید از نقشه های آنها غافل شویم.

وی با تاکید به پرهیز از زیر سئوال بردن اقدامات و فعالیت‌های مثبت کشور به خاطر اشتباهات کوچک بیان کرد: نباید با اظهار نظرهای غیرمسئولانه در خصوص رد یا تایید صلاحیت نامزدها و سخنان شبهه افکن، پایه‌های نظام‌مند و قانونمند فرایند انتخابات در کشور را سست و ضعیف کنیم. نباید با نوع رفتار خود سبب ورود و نفوذ دشمن شویم. اشتباه در همه فرایندها و موقعیت ها ممکن است صورت بگیرد اما مهمترین موضوع این است که باید روند قانونی و مورد تایید را قبول و در مسیر آن حرکت کنیم.

وزیر دادگستری مهمترین موضوع در خصوص انتخابات را احترام به رای و انتخاب مردم دانست و بر حفظ و صیانت از سنت عاقلانه، اسلامی و شرعی انتخابات که تاکنون در نظام سیاسی و اجتماعی کشورمان حاکم بوده تاکید کرد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حق‌الناس خواندن رای مردم و پرهیز از بی قانونی، بر لزوم احترام به انتخاب و تصمیم مردم تاکید کرد و گفت: حق نداریم بگوییم مردم درست انتخاب نکردند یا درست تصمیم نگرفتند یا انتخاب اصلح را طبق نظر خودمان تعریف و حکم کنیم. این سخنان نسنجیده و حرفهایی از روی نابالغی است، باید این مسیر را با همه فراز و فرود و قوت و ضعفش بپذیریم و برای انتخاب بهتر راهنمایی و هشدار بدهیم.

وزیر دادگستری در پایان سخنان خود ضمن اظهار خرسندی از وضعیت رشد و حرکت جامعه در مسیر مدنیت، این روند را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: برداشت من این است که گام به گام در این مسیر به پیش رفته‌ایم و از فهم و بلوغ اجتماعی سیاسی پویا و بالایی در جامعه برخورداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha