• جمعه / ۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94120704537
  • خبرنگار : 71234

«جشن سرنوشت»

از صف‌های طولانی و عکس‌های سلفی تا حضور مستربین + عکس

از صف‌های طولانی و عکس‌های سلفی تا حضور مستربین + عکس

برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان با حضور پرشور مردم همراه بود که حاشیه‌های این حضور نیز جالب توجه است.

برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان با حضور پرشور مردم همراه بود که حاشیه‌های این حضور نیز جالب توجه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، انتخابات از ساعت 8 صبح شروع شد که ناطق نوری به عنوان اولین مسئول در همان ساعات ابتدایی رای خود را به صندوق آراء در حسینیه جماران انداخت. بعد از آن عارف به همراه خانواده‌اش با استقبال مردم به حسینیه ارشاد وارد شدند.

فرخ نژاد

همچنین برخی از هنرمندان از جمله حمید فرخ‌نژاد در حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات حاضر شدند.

در حسینیه ارشاد صف بسیار طولانی تشکیل شده بود که با گذشت ساعات رای‌گیری و رسیدن به بعدازظهر این صف طولانی‌تر و استقبال مردم پرشورتر شد به طوریکه در زمانی مسئولان برگزاری انتخابات قصد بستن در برای کنترل جمعیت را داشتند ولی در نهایت منصرف شدند.

با توجه به استقبال پرشور مردم از انتخابات در حسینیه ارشاد و به دنبال آن تشکیل شدن صف‌های طولانی، مسئولان اجرایی انتخابات دو صندوق سیار را در این حوزه انتخابیه به سایر صندوق‌ها اضافه کردند.

از ابتدای آغاز رای‌گیری انتخابات تاکنون تعداد صندوق‌های رای‌گیری مستقر در حسینیه ارشاد سه صندوق بوده که به دلیل برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تعداد صندوق‌ها شش عدد بوده است.

با توجه به استقبال بسیار زیاد مردم برای شرکت در انتخابات، مسئولان اجرایی انتخابات دو صندوق سیار را اضافه کردند که یک صندوق جلوی در حسینیه ارشاد و صندوق دیگر پشت حسینیه ارشاد مستقر شده است.

بر این اساس تعداد صندوق‌های حسینیه ارشاد به 10 صندوق افزایش یافته یعنی پنج صندوق برای انتخابات مجلس و پنج صندوق برای انتخابات خبرگان.

مسئولان و شخصیت‌های سیاسی از جناح‌های مختلف برای شرکت در انتخابات، به حسینیه ارشاد رفتند که از جمله آنها می‌توان به علی نوبخت، بیادی، زمانی، علوی، مطهری، آخوندی، منتجب‌نیا، شکوری‌راد، سعید شریعتی، واعظی، ابتکار، محسن رضایی، عارف، ناطق نوری، فومنی، زیباکلام، غرضی، مهرعلیزاده، غفوری‌فرد، ابراهیم یزدی و ... اشاره کرد.

حسین فریدون دستیار ویژه رییس‌جمهور نیز بازدید کوتاهی از حسینیه ارشاد داشت.

کاظم جلالی و مهدی کوچک‌زاده نیز قصد داشتند آرای خود را در حسینیه ارشاد به صندوق بیندازند، ولی به دلیل ازدحام جمعیت از حضور در این شعبه رای منصرف شدند.

نکته قابل توجه ایستادن طولانی برخی مسئولان و شخصیت‌های سیاسی همچون وزیر اطلاعات، مصطفی معین، محمد غرضی و برخی هنرمندان در صف و بین مردم بود تا به نوبت رای خود را به صندوق بیندازند.

حضور کوچک‌زاده در صف شرکت در انتخابات در حسینیه ارشاد نیز با حاشیه‌هایی روبرو شد.

انتخابات

یکی از موارد جالب توجه حضور فردی بود که خود را به شکل و شمایل مستربین در آورده بود که سوژه عکاسان و حتی مردم عادی قرار گرفت. از طرف دیگر نیز برخی با لباس‌های محلی رای خود را به صندوق می‌انداختند.

انتخابات
انتخابات
ستاره اسکندری

امروز همچنین در حسینیه ارشاد بازار گرفتن عکس‌های سلفی داغ بود و مردم قبل یا بعد از دادن رای عکس‌های یادگاری سلفی می‌گرفتند.

ستاره اسکندری بازیگر و موسوی و شهرام محمودی از بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان نیز با حضور در حسینیه ارشاد رای دادند.

هم‌چنین خانواده پر جمعیتی به حسینیه جماران آمدند و همگی با هم رای دادند.

انتخابات

رای‌گیری انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح همزمان با دیگر ستادهای اخذ رای در مسجد لرزاده نیز با مشارکت بالای مردم و حضور برخی از مسئولین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شخصیت‌هایی همچون غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مرضیه وحیددستجردی وزیر سابق بهداشت، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران، حجت‌الاسلام ادیب یزدی، سیدشهاب‌الدین صدر و محمدجواد عامری شهرآبی و ... حاضر شده و آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای انداختند.

از ساعات اولیه صبح این مسجد شاهد صف‌های طولانی حضور مردم برای شرکت در انتخابات بود.

برخی از مردم با در دست داشتن پرچم ایران برای حضور در انتخابات حاضر شده و بعضا شعارهایی با حضور برخی شخصیت‌ها سر می‌دادند.

حسینیه جماران هم از ساعات آغازین صبح روز جمعه و همزمان با آغاز زمان اخذ رای، شاهد حضور پرشور مردم برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود.

جماران

به گزارش ایسنا، چهره‌های مختلف سیاسی به ویژه اصلاح‌طلبان حضور چشمگیری در حسینیه جماران داشتند و با حضور در این حسینیه رای خود را به صندوق انداختند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی لاری وزیر کشور اصلاحات، علی یونسی مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، محمدرضا خاتمی نایب رییس مجلس ششم، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، زهرا مصطفوی دبیرکل تشکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی ایران، محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی دولت اصلاحات، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز، حسن غفوری‌فرد و سهیلا جلودارزاده از کاندیداهای انتخابات مجلس، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی و سید یاسر خمینی نوه‌های امام (ره)، نجفقلی حبیبی فعال سیاسی اصلاح‌طلب، محمدعلی سبحانی سفیر پیشین ایران در لبنان، سید احمد خمینی فرزند سیدحسن خمینی و ... از جمله افراد شاخصی بودند که تا ظهر امروز در حسینیه جماران حضور یافتند و رای خود را به صندوق انداختند.

حضور برخی شخصیت‌ها در حسینیه جماران با حاشیه‌هایی مواجه شد و موجب سر دادن شعارهایی از سوی حاضرین پای صندوق‌های رای شد و البته تذکر مدیران انتخابات را در پی داشت. حضور طیف وسیعی از جوانان در میان رای دهندگان نیز بسیار چشمگیر بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha