• شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94120805245
  • خبرنگار : 71443

اذعان وزارت خارجه آمریکا به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات

اذعان وزارت خارجه آمریکا به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با وجود اذعان به پرشکوه بودن انتخابات ایران در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که انتخابات در ایران باید شفاف و مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با وجود اذعان به پرشکوه بودن انتخابات ایران در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که انتخابات در ایران باید شفاف و مطابق استانداردهای بین‌المللی باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره‌ی برگزاری دو انتخابات همزمان در ایران در روز جمعه در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: ما امیدواریم که ایران انتخاباتش را به گونه‌ای برگزار کند که نه تنها با استانداردهای بین‌المللی شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی مطابقات دارد بلکه نشان دهنده خواست مردم ایران باشد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، وی با اذعان به پرشکوه بودن این دو انتخابات مهم گفت: صادقانه باید بگویم آن چه من فهمیده‌ام این است که مراکز اخذ رای تا ساعات پایانی شب باز بوده‌اند. حضور مردم بسیار گسترده‌ بوده است اما فعلا نمی‌توانیم قضاوتی درباره‌ی آن داشته باشیم.

تونر در ادامه اظهارات مداخله جویانه‌اش با تاکید بر این که مردم ایران باید بتوانند آزادانه خواست و عقیده‌شان را بیان کنند گفت که نمی‌خواهد پیش از اعلام نتایج قضاوتی درباره‌ی این انتخابات انجام دهد.

او در بخش دیگری از نشست خبری درباره‌ی انتشار اولین گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره‌ی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق این توافق بیان کرد:‌ این گزارش نشان داد که ایران در حال برداشتن گام‌های خود در مسیر اجرای برجام است و به نظر من ظرفیت آژانس برای نظارت صحیح بر اجرای این توافق را مورد تایید قرار داد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ی موضوع ذخیره آب سنگین ایران گفت:‌ در گزارش آمده است که ایران کمی از محدودیت ذخیره 130 تنی آب سنگین خود که کم‌تر از یک تن بوده فراتر رفته است اما همان‌طور که در گزارش نیز تایید شده ایران 20 تن از آب سنگین خود را از کشور خارج کرده و این موضوع مورد راستی آزمایی آژانس نیز قرار گرفته است. بنابراین این ذخیره به کم‌تر از محدودیت آن کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که آژانس توانسته است بر اجرای برجام نظارت کند و ایران نیز پاسخگو بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha