• سه‌شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 94121107344
  • منبع : فضای مجازی

هشدار محبیان درباره سخنان عجیب شجونی

حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی که مواضعش بارها جنجال‌آفرین بوده، این‌بار نیز واکنش بحث‌برانگیزی به رأی‌آوری لیست امید در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته و اظهارات اخیر وی با هشدار یک فعال اصولگرا نیز مواجه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شجونی که مواضعش بارها جنجال‌آفرین بوده، این‌بار نیز واکنش بحث‌برانگیزی به رأی‌آوری لیست امید در انتخابات مجلس شورای اسلامی داشته و اظهارات اخیر وی با هشدار یک فعال اصولگرا نیز مواجه شده است.

به گزارش ایسنا، این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به شکست مطلق اصولگرایان در انتخابات تهران به «رویداد 24» گفت: دلیل چنین اتفاقی مشخص است. تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است و رأی‌آوری این افراد نیز نشان‌دهنده همین مسأله است.

جعفر شجونی

جعفر شجونی درباره نتیجه انتخابات اخیر مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی، اعلام کرد: در حال حاضر تهران نیستم و برای انجام سفری به شمال کشور رفته‌ام. خیلی در جریان نتایج آرای انتخابات جز مسائل کلی قرار ندارم. بنابراین بر اساس آنچه می‌دانم و شنیدم فکر می‌کنم در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک عزمی از سراسری کشور برای حضور در انتخابات شکل گرفت و در ‌نهایت نیز نتیجه به پیروزی حداکثری اصولگرایان ختم شد.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در واکنش به اینکه تمامی کرسی‌های تهران در بهارستان به لیست امید تعلق گرفت و حتی سرلیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان از رسیدن به بهارستان ناکام ماند، گفت: بنده از این اتفاق مطلع هستم و البته دلیل چنین اتفاقی نیز مشخص است. تهران پایگاه اصلی ضدیت با انقلاب و ولایت فقیه است و رأی‌آوری این افراد نیز نشان‌دهنده همین مسأله است.

به گزارش ایسنا، در این راستا، کانال روزنامه «ایران» نوشت: محبیان نسبت به رفتار اهانت‌آمیز برخی اصولگرایان هشدار داد و گفت: مقایسه مردم تهران با اهل کوفه با چه توجیه شرعی و عقلی سازگار است؟

در این کانال تلگرامی، به نقل از این فعال سیاسی اصولگرا آمده است:

«واقعاً چون تهرانی‌ها به لیست اصلاح‌طلبان رأی دادند باید آنها را اهل کوفه و اصحاب یزید خواند؟ در دور بعد اگر به اصولگرایان یا آقای احمدی‌نژاد یا جناب مصباح رأی دادند به لشکر امام حسین (ع) برگشته و حر می‌شوند؟ این گونه تحلیل با کدام منش و تحلیل امام و رهبری و عقل و منطق همخوان است؟

این روش که رقابت را بین لیست رهبری و لیست انگلستان نشان دهیم و بعد هم برنده را انگلیس؟! با کدام عقل همخوان است؟

امیر محبیان

این‌که یک شهر 12 میلیونی را چون به آقای فلان و فلان رأی نداده‌اند؛ در زمره یزیدیان بدانند چه توجیه شرعی و عقلی دارد؟ من می‌گویم هیچ ...

جز آن‌که سیاست ما به حدی نزول کرده که ملاک و شاخص دین و ایمان این و آن کاندیدا می‌شوند.

آیا واقعاً فکر می‌کنیم از طریق اهانت به مردم می‌توان رأی گرفت؟ مگر آن که مردم خویش را جمعی مازوخیست بدانیم!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۴:۱۰

ببخشيد اين آقاي شجوني جايگاه سياسي شون رو ميشه توضيح بديد که ايا تحصيلات سياسي دارند؟ يا ففط بواسطه اينکه در نظر خودشان روحاني هستند عالم به همه علوم هستند و ميتوانند در همه امور ابراز وجود و نظر کنند؟

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۴:۳۲

حرفهاي ايشان به طنز بيشتر شباهت دارد تا حرف سياسي.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۴:۳۳

آقاي محبيان سياستمدار نا موفق ولي معتدل و اصولگرا.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۴:۵۵

مايلي کهن روحانيت

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۵:۰۲

چون در گذشته هر حرفی مي زدند ديگران براش به به و چه چه مي کردند الان هم فکر مي کنند هر چه را شايسته خودشان هست به مردم شريف تهران نسبت مي دهند ...از کوزه همان تراود که در اوست

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۵:۴۳

آري اگر اين مردم تهران سال 57 گوش به فرمان امام(ره) نبودند و از حکومت نظامي 24ساعته ترسيده بودند و به پايگاههاي نظامي شاه حمله نميکردند و......... الآن شما و همفکرانت کجا بوديد؟

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۱ ۱۷:۲۵

آقاي شجوني من يه سوال دارم: سال 57 مردم تهران انقلاب کردند، سال 32 مردم تهران کشته شدند، در طول اعتراضات ضد شاه مردم تهران جان دادند، در طول راهپيمايي ها و انتخابات انقلاب مردم تهران حداکثري بودند؛ در طول حوادث سال 88 مردم تهران در مقابل بيگانگان ايستادند؛ در طول 8 سال حکومت احمدي نژاد مردم تهران به شما ها اعتماد کردند و راي دادند؛ آري... مردم تهران همانهايي هستند همانهايي هستند که حسرت کوچه باغهاي شان را مي خورند؛ مردم تهران همانهايي هستند که هنوز جوانانشان در شهر خودشان غريب اند.... مردم تهران حرفهاي زيادي براي گفتن دارند؛ اما بر خلاف شما؛ ادب را پيشه مي کنند.... درود بر مردم تهران.. درود بر مردم ايران

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۰۸:۲۸

آقاي محبيان وجدان خودشان رابگذارند قاضي.. کجا جناب شجوني حرف از يزيديان وحسينيان زده ؟!!!چرا خدا را فراموش ميکنيد و فقط منتظر کوچکترين جرقه اي هستيد تا با همه توان ديگران را تخريب کنيد !!اين رفتارهاي ديکتاتور مابانه را کنار بگذاريد اي اهل فتنه !!!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۰۸:۴۸

بهتر است عقلاي اصولگرايان روش و منش خود را کسانی چون شجوني ها و شريعتمداري ها و ... جدا و نسبت به ترميم پايگاه اجتماعي خود اقدام کنند . مسلم است با وجود چنين افراد و تفکراتي که هميشه با تهمت و تخريب همراه است به آرمان هاي اصولگرايي خود نخواهند رسيد.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۲ ۰۹:۳۵

آقاي شجوني از آگاهي وعمل شجاعانه مردم تهران ناراحت هستند والا خود وخدايشان مي دانند که رقيبان ربطي به خارج ندارند وبا راي عقلاني مردم اتخاب شده اند.