• سه‌شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 94121107407
  • خبرنگار : 71443

سخنگوی کاخ سفید اجرای برجام را برای آمریکا مهم‌تر از نتایج انتخابات دانست

سخنگوی کاخ سفید اجرای برجام را برای آمریکا مهم‌تر از نتایج انتخابات دانست

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نتایج انتخابات اخیر ایران گفت: توافق هسته‌ای بر مبنای این‌که یک دولت میانه‌روتر در ایران روی کار بیاید، منعقد نشده است.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به نتایج انتخابات اخیر ایران گفت: توافق هسته‌ای بر مبنای این‌که یک دولت میانه‌روتر در ایران روی کار بیاید، منعقد نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز دوشنبه خود با بیان این‌که سیاست‌های رییس جمهور باراک اوباما برای استفاده از نفوذ آمریکا در جهان موجب تقویت جایگاه این کشور و تامین منافع آمریکا شده است، گفت: راه‌های مختلفی برای سنجش این مسئله وجود دارد. ما ائتلاف بین‌المللی برای تضعیف و نابودی داعش ایجاد کردیم و جهان را برای حل مسئله ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور متحد کردیم و توافق دیپلماتیک را امضا کردیم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ارنست در پاسخ به سوالی درباره نتایج انتخابات اخیر در ایران با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: توافق دیپلماتیکی که تابستان گذشته برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حاصل شد، بر مبنای این‌که یک دولت میانه‌روتر در ایران روی کار بیاید، منعقد نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که به‌نظر می‌رسد رئیس جهمور روحانی پارلمان میانه‌رو‌تری را به‌دست آورده است و آیا رئیس جمهور(آمریکا) آن را نشان دهنده تعامل دیپلماتیک با این کشور نمی‌بیند، گفت: من در حال حاضر نمی‌خواهم درباره نتیجه انتخابات اظهار نظر کنم چرا که مشخص شده است سرنوشت برخی حوزه‌ها به دور دوم کشیده شده‌اند. در حقیقت برخی می‌گویند که توافق بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در صورتی که مقامات ایرانی که دشمن آمریکا هستند، قدرت را در دست می‌گرفتند، حتی مهم‌تر نیز می‌شد. بنابراین، مهم این است که اطمینان یابیم ایران به الزامات گسترده بین‌المللی که دیگر کشورها از آن تبعیت می کنند، پایبند است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: بنابراین، این نوع دیدگاه ما درباره میراث این توافق است. همچنین آنچه که واقعیت دارد این است که موفقیت در مذاکرات برای توافق و تکمیل آن فرصتی برای آمریکا و ایران به وجود آورده تا ارتباط خود را بهبود بخشند. در حاشیه این رایزنی‌ها، گفت‌وگوهایی درباره آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران در بازداشت به‌سر می‌بردند، انجام شد و ما توانستیم این شهروندان آمریکایی را در نتیجه این گفت‌وگوها به کشور بازگردانیم. تمهیدات دیگری وجود دارد که به آن رسیدیم و به نفع هر دو طرف است.

وی تاکید کرد: بنابراین، این دورنمای کوتاه مدت توافق بود اما روند مذاکرات موفق برای این توافق به ما اجازه داده است منافع خود را دنبال کنیم اما در دراز مدت باید دید که مردم ایران دقیقا به دنبال چه مسیری برای کشور خود هستند اما ما قویا گفته‌ایم که حتی اگر دولت ایران دشمن آمریکا باشد، توافق بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مهم‌تر است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha