• جمعه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 94121409060
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

امام جمعه مشهد:

آیت‌الله طبسی از محورهای اصلی پیروزی انقلاب در مشهد بود

آیت‌الله طبسی از محورهای اصلی پیروزی انقلاب در مشهد بود

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: آیت‌الله طبسی یک عنصر بنیان‌گذار و استوانه عظیم انقلاب در مشهد بود.

امام جمعه مشهد گفت: آیت‌الله طبسی یک عنصر بنیان‌گذار و استوانه عظیم انقلاب در مشهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، با تسلیت به‌مناسبت رحلت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی به مردم مشهد و استان، گفت: امروز جمعه، جمعه‌ای است که با یک داغ جانسوز و فاجعه جان‌گداز مبتلا و گرفتار شدیم.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله طبسی اظهار کرد: ایشان عنصری بنیان‌گذار در انقلاب اسلامی و استوانه عظیم این انقلاب در راستای مقابله با نظام ستم‌شاهی بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که عمر انقلابی و مبارزاتی آیت‌الله طبسی از عمر خود انقلاب بیشتر بود، خاطر نشان کرد: با آغاز نهضت امام، نخستین کسی که از حوزه علمیه مشهد و از روحانیت مشهد مورد دستگیری نظام ستم‌شاهی قرار گرفت و ایشان را از مشهد به زندان قزل قلعه منتقل کردند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آیت‌الله طبسی در طول دوران مبارزه نهضت امام تا پیروزی انقلاب، محور انقلاب در شهر مشهد بودند چون در بخشی از این زمان، مقام معظم رهبری در تبعید به سر می‌بردند و ایشان محور کتاب انقلاب به اتفاق مرحوم شهید هاشمی‌نژاد بودند، پس از آن‌که که مقام معظم رهبری از تبعید برگشتند یک مثلث عظیم تشکیل دادند که با تمام وجود عاشق روحانیت و طلاب بود.

علم‌الهدی تصریح کرد: در شهر مشهد جریان مبارزه با نظام ستم‌شاهی با محوریت مثلث مقام معظم رهبری، مرحوم آیت‌الله طبسی و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌نژاد ادامه پیدا می‌کرد، از روز اول پیروزی انقلاب هم آِیت‌الله طبسی با تمام توان و نبوغ فکری، اندیشه‌ای و مدیریتی هم در حوزه برنامه‌ریزی و هم در حوزه عملیات در مشهد همه جریان‌های ضد انقلاب، متحجر و جریان‌های بدخواه نظام را منزوی کرد و باکمال قدرت این آستان مقدسه را مدیریت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس دهم خصوصیتش این است که از اندیشه‌ها و بینش‌های گوناگون تشکیل‌شده و امیدواریم که این مجلس با بهره‌برداری از اندیشه و بینش نمایندگان منتخب به یک مجلس پویای ابتکاری مبدل شود که مشکلات کشور، نظام و انقلاب را برطرف کند.

علم‌الهدی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد این تنوع بینش و اندیشه مجلس دهم باعث نشود که خدایی نکرده این مجلس به میدان کشاکش‌های سیاسی مبدل شود و مصالح نظام و جامعه را پشت سر قرار دهد، ان‌شاا... از این تنوع بینش‌ها و اندیشه‌ها در مجلس دهم مردم بهره‌مند شوند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم باید بدانند که در اولویت‌بندی مطالبات مردم، مطالبات دینی مردم در اولویت یک قرار دارد، چون مردمی که به آن‌ها رأی داده‌اند، افراد متدینی بودند که رأیی که به صندوق انداختند به‌عنوان تکلیف شرعی بر حسب فرموده مقام معظم رهبری بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha