• دوشنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94121711160
  • خبرنگار : 71431

واکنش ناجا به ابطال مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی

واکنش ناجا به ابطال مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی

جانشین فرمانده ناجا به ابطال مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد و تاکید کرد که با توجه به تصمیم اتخاذ شده، فعلا افزایش نرخ جرایم اعمال نخواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا به ابطال مصوبه افزایش نرخ جرایم رانندگی از سوی دیوان عدالت اداری واکنش نشان داد و تاکید کرد که با توجه به تصمیم اتخاذ شده، فعلا افزایش نرخ جرایم اعمال نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در حاشیه دومین روز از یازدهمین همایش روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ابطال مصوبه هیات دولت برای افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار کرد: وظیفه پلیس اجرای قانون است و هر قانونی که تصویب شود، حتی اگر مورد نظر پلیس نیز نباشد ما آن را اجرا خواهیم کرد. البته دیدگاهمان را نیز درباره قانون و مسائل آن اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ناجا معتقد است که مصوبه هیات دولت براساس قانون بوده است، تصریح کرد: قانون پیش‌بینی کرده که هر سه سال قدرت بازدارندگی جرایم حفظ شود و این افزایش نرخ جرایم نیز مطابق با نرخ تورم لحاظ خواهد شد. البته ممکن است نظر واحدی درباره تورم وجود نداشته باشد اما مرجع ما در این خصوص دولت است و متناسب با آن نیز نرخ جرایم افزایش پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: از میان 170 کد تخلف، 40 تخلف که حادثه‌ساز بوده و تکرار بیشتری نیز داشتند، مبلغ جرایم‌شان افزایش پیدا کرد.

مومنی با بیان اینکه ما معتقدیم که این اقدام قانونی بود، افزود: در حال حاضر این تکلیف بر زمین مانده و ما در حال پیگیری آن از طریق دیوان عدالت اداری هستیم. البته با توجه به اینکه مصوبه دیوان عدالت اداری قانونی است، ما از آن تبعیت کردیم و افزایش نرخ جرایم رانندگی فعلا اجرا نمی‌شود.

ناجا پیش‌قدم در ترویج فرهنگ اهدای عضو

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تفاهم‌نامه میان پلیس راهور و بیمارستان مسیح دانشوری برای اهدای عضو گفت: کار در ناجا و پلیس راهور براساس ایثار است. ماموران ما ایثار کرده و ما موارد زیادی داشتیم که از پرسنل ناجا و یا خانواده‌های آنان اقدام به اهدای عضو کرده‌اند. نیروی انتظامی برای حفظ جان انسان‌ها پیش‌قدم است و در زمینه اهدای عضو نیز تمام تلاش خود را در ترویج این فرهنگ به کار خواهد بست که این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا بود.

به گفته جانشین فرمانده ناجا، نیروی انتظامی به دنبال این است که در ترویج فرهنگ اهدای عضو تاثیرگذار و پیش‌قدم باشد.

مشکل کیفیت خودروها ساختاری است

مومنی در ادامه سخنانش درباره کیفیت خودروها نیز گفت: استانداردهای ما نباید مانند 40 سال قبل باشد. برخی از خودروها هستند که با همان استانداردها تولید می‌شوند و گرچه ممکن است در ظاهر و کاغذ استاندارد باشند اما در عمل به ازای هر 100 کیلومتر 20 لیتر بنزین می‌سوزانند و به نظر من اینها باید رفع شوند و تا زمانی که رقابت، نظارت و حمایت به شکل توامان و یکسان وجود نداشته باشد، این مشکلات حل نخواهد شد. مشکل با وام دادن حل نمی‌شود بلکه این مشکل ساختاری است و باید فکری به حال آن کرد.

وی در خصوص شماره‌گذاری خودروها نیز گفت: طبق قانون پلیس ملزم به شماره‌گذاری خودروهاست و براساس آن خودروهایی که تاییدیه محیط زیست و سازمان ملی استاندارد را بگیرند، شماره‌گذاری می‌شوند. ما نمی‌توانیم هر خودرویی که دلمان خواست شماره‌گذاری کرده و از شماره‌گذاری خودروهای دیگر امتناع کنیم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: البته در مواردی که قانون به ما اجازه داده، ما وارد شده و اتفاقا تصمیمات خوبی نیز گرفته شده همانطور که امروز با پیگیری‌های پلیس تمامی خودروها ، دارای سیستم ضدقفل و... هستند.

مومنی سرعت و سبقت غیرمجاز را نیز بعد از خستگی و خواب‌آلودگی، عامل وقوع بیشترین تصادفات دانست و گفت: با توجه به اینکه در آستانه طرح نوروزی پلیس قرار داریم، توصیه همیشگی ما به شهروندان این است که جاده را به عنوان بخشی از سفر خود بدانند و ضمن پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز خواب کافی نیز داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۳:۰۸

بهتر است به جنبه راهنمايي سازمان مربوطه شان نظر داشته باشند .( اسم اين ارگان راهنمايي و رانندگي هستش نه جريمه و رانندگي) . به جاي اينکه پيشنهاد افزايش جرايم را به دولت بدهند بهتر است در کلاسهاي آموزش رانندگي طوري آموزش داده شود تا مردم رعايت مقررات راهنمايي را براي خودشان الگو قرار دهند.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۱

وظيفه راهنمايي هم دارن تا الان يه بار نشده اين وظيفه رو انجام بدن فقط با برگ جريمه صحبت ميکنن يه بار هم راهنمايي کنين در همه حال نياز به نوشتن جريمه نيست راهنمايي کردن اثرش خيلي بيشتر هستش تاثير گزاره .نکته ديگه اينکه چراغهايي راهنمايي اکثرآمشکل دارن گير ميکنن يهو قرمز يا سبز ميشن يکسري الکي تو اون وضعيت جريمه ميشن .برخورد مامور راهنمايي خيلي بد هستش انگار با جنايتکار طرف هستن

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۷

هر چي نرخ جرايم بالاتر باشه بازدارنده تر خواهد بود. به تورم ربطي نداره . مردم رعايت کنن جريمه نشن. به نظره من نرخ جرايم سرعت غير مجاز ، عبور چراغ قرمز و ورود ممنوع و پارک دوبل بايد بالاي سيصد هزار تومان باشه

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۷

سلام جريمه خودرو کارساز نيست . بهتر اينه که رانندگان خاطي رو اعمال قانون کنند .مثلا دوروز ازرفتن به محل کار وکسب وفعاليت روز مره بازدارند .تا مشکلاتي که براي ديگران پيش مي اورند برسرشان هم بيايد .والا فقط جريمه نه .

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۷:۴۰

پس بااين حساب افزايش طرح ترافيک شرکت ها هم از دونيم مليون به پنح مليون هم بايد منتفي شودو اضافه مبلغ دريافتي بايد برگردانده شود.

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۷ ۱۸:۴۴

بهتره همين مبالغ جريمه ها درست مصرف بشه . درصد زيادي از اين جرايم توي جيب شهرداري ميره و طبق قانون بايد صرف بهتر شدن وضعيت ترافيکي بشه .مثلا همين ميدون ونک شده مرکز اداري و بيمارستاني تهران و کشور ولي يه پارکينگ حاضر نيستند بسازند.همه دوبله سوبله پارک ميکنند و باعث تشديد ترافيک خوب مردم چه گناهي دارند چپ و راست جريمه پارک بدند.تهران شده پارکينگ و ظرفيت اينهمه خودرو با اين وضعيت خيابانها و بزرگراهها و پارکينگها رو نداره راننده وقتي ساعتها توي ترافيک و گرما و سرما اسير ميشه يا مدتها پشت بعضي از چراغ قرمزها که بهتره بگيم چرغ خواب بمونه ديگه چه اعصابي براش ميمونه که بخواد رعايت قانون کنه وقتي 2 نفر رعايت نکنن و همه رو دور بزنن و مامور هم وايساده از اين چراغ ميدوه به اون چراغ و وظيفش شده تنظيم مدت چراغ قرمز ديگه حواسش به عبور از چراغ و 100 تخلف ديگه نيست و خلاصه زنجير وار اتفاقاتي ميفته که نيت افزايش جرايم مشکوک به نظر برسه والسلام