• سه‌شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 94121812035
  • خبرنگار : 71038

معاون حقوقی رییس جمهور:

نباید در انعقاد قراردادها حقوقدانان در انتهای کار باشند

نباید در انعقاد قراردادها حقوقدانان در انتهای کار باشند

معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: قراردادهایی که به امضا می رسد باید چارچوب قوانین داخلی کشور را داشته باشد تا هیچ‌گونه فضای سوء استفاده‌ای از آن فراهم نشود.

معاون حقوقی رییس جمهور تاکید کرد: قراردادهایی که به امضا می رسد باید چارچوب قوانین داخلی کشور را داشته باشد تا هیچ‌گونه فضای سوء استفاده‌ای از آن فراهم نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین زاده که در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی و دستگاه های اجرایی در مرکز مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت خارجه با حضور عباس عراقچی و بهروز کمالوندی سخن می‌گفت، با بیان اینکه تاکنون ما نشست هایی را در حوزه فن مذاکره در عرصه بین الملل و مباحث حقوقی آن برگزار کرده ایم، ادامه داد: در واقع در این جلسات آموزش داده ایم که چگونه به درخواست های افراطی طرف مقابل پاسخ دهیم و تاکتیک ها و فنون مذاکره را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه در تنظیم قراردادها ابعاد حقوقی و فنی باید در کنار هم قرار بگیرد، گفت: انعقاد قراردادها نباید اینگونه باشد که حقوقدانان در انتهای کار قرار گیرند. این یک موضوع اشتباه است. ما از سازمان مدیریت و همچنین استانداران خواسته ایم که ساختاری تعریف کنند که در چارت تشکیلاتی خود معاون حقوقی داشته باشند و سازمان مدیریت برای ارتقای این جایگاه فکری کند.

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه در خصوص قراردادها نباید از قراردادهای خارجی کپی برداری کنیم و ترجمه هایی که بعضا از این قراردادها ارائه می شود با چارچوب قوانین داخلی ما ممکن است تعارضاتی داشته باشد، تاکید کرد: قراردادهایی که تنظیم می شود باید بر اساس قوانین داخلی کشور باشد.

وی همچنین به موضوع قراردادهای تحت استرس اشاره کرد و گفت: قراردادهای تحت استرس نباید طولانی مدت باشد. این قراردادها باید کوتاه باشند تا شرایط استرس از بین برود.

امین زاده همچنین به موضوع اصل 139 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: در مورد این اصل شورای نگهبان تفسیری ارائه نداده و معتقد است که این اصل شفاف است، ولی برخی از دستگاه ها و وزارتخانه ها در بحث قراردادهایشان در مورد این موضوع دچار ابهاماتی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha