• سه‌شنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94121812228
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

موضع انفعالی آمریکا به دلیل قدرت بازدارندگی ایران است

موضع انفعالی آمریکا به دلیل قدرت بازدارندگی ایران است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موضع انفعالی آمریکا به دلیل قدرت بازدارندگی ایران است، چرا که آمریکا می‌داند اگر دست از پا خطا کند هزینه‌های اقدامش بیش از منفعتش خواهد بود. بنابراین با اینکه 37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد آمریکا حتی نتوانسته است به ایران چپ نگاه کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موضع انفعالی آمریکا به دلیل قدرت بازدارندگی ایران است، چرا که آمریکا می‌داند اگر دست از پا خطا کند هزینه‌های اقدامش بیش از منفعتش خواهد بود. بنابراین با اینکه 37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد آمریکا حتی نتوانسته است به ایران چپ نگاه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، سردار دریادار پاسدار علی فدوی در مراسم افتتاحیه راهیان نور دانشگاه تبریز با بیان اینکه هر روز که از انقلاب اسلامی می گذرد ابعاد مختلفی از پاسداری و دفاع از انقلاب بروز می‌یابد، گفت: هیچ گاه حتی از زبان حضرت امام خمینی(ره)، واژه انقلاب اسلامی "ایران " شنیده نشده است همان طور که در خصوص سپاه پاسداران هم پسوند ایران گفته نشده است چرا که انقلاب اسلامی به مثابه خود اسلام است نه یک کلمه پیش و نه یک کلمه کم.

وی افزود: انقلاب اسلامی محدود به جغرافیای خاصی نیست، هر چند که این جریان در جغرافیای خاصی به نام ایران آغاز شده است اما این انقلاب، انقلابی جهانی است و دشمنان انقلاب نیز ابعاد جهانی دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هیچ‌گاه هیچ دشمنی به بزرگی آمریکا نداشته است، تاکید کرد: تصورات آن‌ها در ابتدا به گونه ای بود که فکر می‌کردند با ترورها و جنگ‌های سخت چون دفاع مقدس می‌توانند از پس انقلاب اسلامی برآیند اما به این باور رسیدند که نمی‌توانند؛ به طوری که یک و نیم سال آخر جنگ تحمیلی تجربه ناگواری برای آمریکایی‌ها بود.

فدوی ادامه داد: آمریکایی ها از سال‌های قبل از انقلاب برای سکونت و تسلط بر خلیج فارس برنامه ریزی کرده بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی برنامه های آنان نقش برآب شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: آمریکا در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به این نکته پی برده بود که برای تسلط بر جهان نیاز به ابزارهای جدیدی دارد از این رو برای به دست آوردن انرژی‌های نهفته در خلیج فارس برنامه ریزی کرده بود که به دلیل حضور انقلاب اسلامی نتوانست به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: آمریکا پی برده بود که هر کشوری که بر این منبع انرژی تسلط داشته باشد رفته رفته به صورت انحصاری صاحب قدرت در جهان خواهد شد، از این رو اگر کشوری بتواند بر این عامل انرژی تسلط یابد و این تسلط را به تمام دنیا نشان دهد قدرت اول جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از ناامیدی از اجرای برنامه هایش برای تسلط بر نفت، به دنبال انرژی‌های جایگزین برای آن گشت، گفت: انرژی هسته ای، انرژی خورشیدی و گاز، انرژی‌هایی بود که آنان در این خصوص هدفگذاری کردند و سپس از میان این سه در نهایت گاز را به عنوان انرژی تعیین کننده انتخاب کردند که در حال حاضر روسیه، ایران و قطر سه کشوری است که در حدود 70 درصد منابع گازی جهان را در اختیار دارد.

فدوی اظهار کرد: به خوبی می توان نتیجه گرفت که آمریکا از ناحیه به دست آوردن منابع گازی نیز نخواهد توانست کاری از پیش ببرد و این هدفگذاری به ضرر وی نیز تمام شد، چون ایران و روسیه کشورهایی نیستند که خود را به زیر سلطه این ابر قدرت ببرند.

فرمانده دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر کشوری چون آمریکا که از لحاظ پارامترهای مادی و اقتصادی غیرقابل قیاس با سایر کشورها است در هنگام مواجهه با انقلاب اسلامی بارها و بارها با شکست مواجه شده است و همگان عدم توانایی آمریکا در برابر انقلاب را به عینه مشاهده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توان نظامی آمریکایی ها دریاپایه است، تاکید کرد: چه اتفاقی افتاد که آمریکایی ها در ماجرای خلیج فارس موضع دفاعی و انفعالی در پیش گرفتند و سربازان آن‌ها در برابر سپاهیان انقلاب اسلامی با اینکه سلاح هایشان در کنارشان بود حتی جرات نکردند که دست به سلاح‌های خود ببرند.

فدوی با بیان اینکه این موفقیت سپاهیان انقلاب اسلامی امدادی غیبی بود، تاکید کرد: این اتفاق دقیقا همزمان با اجرای برجام صورت گرفت و باعث شد که آن ها نتوانند اجرای برجام را به تاخیر بیندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران نقش بسیار تعیین کننده‌ای در بیرون راندن سربازان آمریکایی از عراق داشت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با صراحت اعترف کردند که در عراق با شکست مواجه شدند و مردم عراق هم ایران را نجات دهنده خود از چنگال آمریکا می‌دانند از این رو محبت خاصی به ایران دارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ملت ایران همواره به آیه قرآن و وعده خداوند مبنی بر اینکه هیچ گاه تا قیامت کافران بر مومنان پیروز نخواهند بود، ایمان کامل دارند، اظهار کرد: البته مردم ایران و علی الخصوص سربازان سپاه پاسداران در طول این سال‌ها بر قدرت نظامی خود افزوده اند و به جرات می توان گفت که این مردان بزرگ حتی 24 ساعت را نیز برای تجهیز نظامی خود از دست نداده اند.

وی با اشاره به مشارکت دانشجویان در افزایش قدرت نظامی کشور تاکید کرد: این همکاری انجام می شود اما نه به اندازه توانمندی‌های دانشگاهیان. لازم است که تعامل و همکاری بین دانشگاه و ارگان های نظامی مسئول برای تجهیز کشور افزایش یابد.

فدوی با اشاره به مشارکت دانشجویان در افزایش قدرت نظامی کشور تاکید کرد: این همکاری انجام می شود اما نه به اندازه توانمندی های دانشگاهیان. لازم است که تعامل و همکاری بین دانشگاه و ارگان های نظامی مسئول برای تجهیز کشور افزایش یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha