• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94121912782

صبح امروز

31 تن میوه قاچاق امحاء شد + فیلم

31 تن میوه قاچاق امحاء شد + فیلم

صبح امروز با حضور مسئولان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و برخی مسئولان وزارت کشاورزی 31 تن میوه قاچاق که در حدود 10 روز اخیر کشف شده بود، امحاء شد.

صبح امروز با حضور مسئولان سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و برخی مسئولان وزارت کشاورزی 31 تن میوه قاچاق که در حدود 10 روز اخیر کشف شده بود، امحاء شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجم بیشتر میوه‌های قاچاق کشف شده شامل نارگیل شیلی، سیب فرانسوی، دراگون( ملقب به میوه اژدها) که بومی مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است، پوملو یا گریپ‌فروت چینی، نارنگی پاکستانی، آلوی زرد و قرمز، بلوط و تمبرهندی می‌شود.

بنا بر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران، بیش از 90 درصد میوه های قاچاق کشف شده مربوط به شهر تهران بود که صبح امروز در محل انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به وسیله لودر امحاء شد.

فیلم مربوط به امحاء میوه‌های قاچاق

به گفته رئیس کمیسیون نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران، این میوه‌ها از سطح میدان بزرگ میوه و تره‌بار و مغازه‌های بالای شهر که میوه‌های لوکس و بسته‌بندی شده بسیار گران به فروش می‌رسانند، جمع‌آوری شده است.

پوراحمدنژاد گفته که پاساژ‌ها و مغازه‌های بسیار لوکس بالای شهر، مراکزی هستند که حجم بالایی از میوه‌های قاچاق بسیار گران را عرضه می‌کنند چون مردم آن مناطق توان خرید این محصولات را دارند.

در این میان شاید به نظر برسد که به جای امحاء این محصولات، آنها را میان طبقات ضعیف جامعه توزیع کنیم تا احیانا سرمایه‌ای هدر نرود اما معاون سازمان حفظ نباتات به عنوان تنها مرجع تایید کننده سلامت محصولات کشاورزی اعلام کرد که اگر تنها مساله سلامت انسان مطرح بود می‌توانستیم چنین فرضیه‌ای را مطرح کنیم که پس از انجام آزمایش‌های لازم و اطمینان از سلامت محصول، آن را در میان طبقات ضعیف جامعه توزیع کنیم اما از سویی آگروتروریسم و بیوتروریسم آنقدر اهمیت دارد که اگر حتی یک میوه در میان محموله‌های قاچاق به صورت عمدی آلوده شده باشد نمی‌توان اطمینان حاصل و آن را در بین مردم توزیع کرد.

به گفته وی، براساس قانون میوه‌های قاچاق باید امحاء شوند، چراکه مبدأ تولید آنها مشخص نیست و به همین دلیل نمی‌توان از نظر آفات، بیماری‌ها و آلودگی‌های دیگر آنها را ارزیابی و بررسی کرد، چراکه اصل اول در زمینه قرنطینه گیاهی محصولات کشاورزی مشخص شدن مبدأ تولید آنها برای ارزیابی آفات و بیماری‌های موجود در کشور مورد نظر روی آن محصولات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۳:۳۲

خب چرا بيخودي اين ميوه ها رو حروم کردن ؟ ميدان مراکز خيريه اي چيزي يا به نيازمندها ميدادن. خيلي ها اين روزها شايد توان مالي اين رو نداشته باشن که بتونن از پس مخارج طول سالشون بر بيان چه برسه به خريد عيد و اينجور چيزا

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۳:۳۵

واقعا اين چه کاريه؟ خوب اينارو ميتونستن بين مردم بي بضاعت يا بهزيستيها توزيع کنن تا اونها هم حداقل براي يکبار هم که شده طعم اين ميوه هارو بچشن،تاسف آوره

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۳:۳۸

بارها گفته شده اين ميوه‌ها آلودگي دارن...تنها راه نابودکردنشونه..

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۴:۰۷

با آزمايش ميشه فهميد آلودن يا نه که بعدش بدن به کسايي که ندارن

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۳:۴۲

چرا نابود؟

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۳:۴۸

خب اين ميوه ها رو مجاني توزيع مي كردن اخه نارگيل چه الودگي داره ؟؟!!!!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۳:۵۳

قطعا هيچ ايرادي نداشتند شما مطمئن باشيد ،

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۴:۳۵

به نظرم اين کار مصداق اسراف است ، بهتر بود اين ميوه ها پس از بازرسي بهداشتي به نهادهاي خيريه تحويل ميشد.ضمنا به نظرم نبايد با ورود اينگونه کالاها و اقلامي که در کشور وجود ندارد مقابله اينگونه کرد بلکه با وضع عوارض سنگين، پولدارها از خوردنش بهره مند گردند ، ضعفا از ماليات و عوارض آن .تنها راه مبارزه با قاچاق همين است .

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۴:۴۰

من از اين ميوه‌ها خريدم و خوردم (نارگيل و آووکادو) هيچ مشکلي هم در بدنم ايجاد نشد ... به جز اين‌که خيلي کيف کردم ... چه خوب بود اگر اين ميوه ها از طريق افراد خير يا خيريه‌هاي معتبر به دست نيازمندان مي‌رسيد

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۶:۰۷

بابا تو خبر تکميلي گفتن شپشک داشتن...حالا چهارتا ميوه خوشگل اون رو ميذاشتن دليل بر اين نبوده که همه سالم بودن. بعدشم در همه جاي دنيا اقلام قاچاق نابود ميشن چون تنظيم بازر رو به هم ميزننن. الان با قاچاق لباس مخالفت ميشه چون توليدکننده داخلي ضرر ميکنه حالا اگه بيان همون اقلام قاچاق رو باز بين مردم تقسيم کنن که در واقع هيچ اتفاق مثبتي به نفع توليدکننده نمي‌افته ...

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۱۸:۲۱

اين ميوه ها نبايد به بازار وارد مي‌شد تا "تنظيم بازار" بر هم بخوره، اصلا نبايد به فروش برسند، منظور اين است که به‌شکل رايگان بايد در اختيار نيازمندان (البته با نظارت سالم) قرار مي‌گرفت

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۱۹ ۲۲:۰۳

ايا اين اسراف نيست؟ ما ايرانيها که به اب الوده ، هواي آلوده ، شير همراه با وايتکس ! سبزي هاي ابياري شده با فاضلاب و ... عادت کرديم! پس الوده بودن ميوه ها دليل بيخودي است ! حداقل ميشد به کشور مبدا پس فرستاد !!

avatar
۱۳۹۴-۱۲-۲۰ ۰۰:۳۳

با تاسف به عرض ميرسانم خانواده هاي بسياري هستند که حتي ماهي يک بار هم طعم ميوه نميچشند حال چه ميشد کام برخي از اين خانواده ها رو شيرين ميکرديد..