• چهارشنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 94121913120
  • خبرنگار : 71463

گزارش صوتی تصویری ایسنا از آخرین اجلاسیه خبرگان چهارم

گزارش صوتی تصویری ایسنا از آخرین اجلاسیه خبرگان چهارم

نوزدهمین و آخرین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله محمد یزدی برگزار شد.

نوزدهمین و آخرین اجلاسیه چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری به ریاست آیت‌الله محمد یزدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نوزدهمین اجلاسیه دو روزه دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری از صبح روز سه شنبه 18 اسفند در محل مجلس قدیم آغاز شد و عصر چهارشنبه 19 اسفند به کار خود پایان داد تا خبرگان چهارم عملا آخرین اجلاسیه خود را برگزار کرده باشند.

در این اجلاسیه آیات محمد یزدی رییس مجلس خبرگان، سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس اول، محمدعلی موحدی کرمانی نایب رییس دوم و حجج اسلام سید احمد خاتمی و قربانعلی دری نجف آبادی به عنوان اعضای هیات رییسه حضور داشتند.

در روز اول اجلاسیه، حسن روحانی رییس جمهور و آیات اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد امامی کاشانی، صادق آملی لاریجانی، محمدتقی مصباح یزدی، محسن قمی و حجج اسلام سید محمود علوی، سید ابراهیم رییسی و ... از جمله روحانیونی بودند که در جلسه حاضر شدند.

در ابتدای جلسه نوبت صبح روز اول، آیت‌الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان ضمن ابراز خوشحالی از حضور نداشتن در دوره آینده خبرگان گفت که از سوی او و جامعه مدرسین هیچ اقدامی برای انصراف نمایندگان منتخب از دوره بعدی صورت نگرفته تا یزدی وارد خبرگان پنجم شود.

همچنین در این جلسه علی معلمی نماینده مازندران و احمد بهشتی نماینده فارس به ایراد نطق پیش از دستور پرداختند و آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و عضو مجلس خبرگان به عنوان مهمان ویژه به ارائه گزارشی از عملکرد شورای نگهبان در انتخابات پرداخت و تصریح کرد: در ایام انتخابات فشار سنگینی بر شورای نگهبان وارد آمد.

جلسه نوبت عصر روز اول نیز با نطق میان دستور عباس کعبی نماینده خوزستان و عسگر دیرباز نماینده آذربایجان غربی برگزار شد. در این روز قاب عکسی از آیات عباس واعظ طبسی و ابوالقاسم خزعلی از نمایندگان متوفی در دوره چهارم بر روی صندلی شماره 12 خبرگان گذاشته شده بود و پارچه تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی که به تازگی دار فانی را وداع گفته پایین جایگاه هیات رییسه به چشم می‌خورد.

در پایان روز اول اجلاسیه ضیافت شام اعضای مجلس خبرگان نیز برگزار شد و پیش از این ضیافت در جلسه‌ای محمد یزدی رییس مجلس خبرگان،‌ سید احمد خاتمی نماینده کرمان، عباسعلی سلیمانی نماینده سیستان و بلوچستان،‌ علی اکبر قریشی و عسگر دیرباز نمایندگان آذربایجان غربی، سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده گلستان،‌ ابوالقاسم وافی یزدی نماینده یزد، سید حسن عالمی نماینده اردبیل و قربانعلی دری نجف آبادی نماینده تهران به ارائه نظرات خود پرداختند.

به گزارش ایسنا، در روز دوم اجلاسیه نوزدهم، جلسه نوبت صبح دو مهمان ویژه داشت. محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه به ارائه گزارشی از عملکرد اقتصادی دولت پرداخت و محمد خوش چهره اقتصاددان و نماینده پیشین مجلس در سخنرانی خود بر آسیب شناسی صحیح مشکلات اقتصادی تاکید کرد. غلامعلی نعیم آبادی نماینده هرمزگان نیز در نطق پیش از دستور خود از بد اخلاقی‌های صورت گرفته در انتخابات خبرگان انتقاد کرد.

در جلسه نوبت عصر روز دوم عباسعلی سلیمانی نماینده سیستان و بلوچستان در نطق پیش از دستور خود ماموریت نمایندگان خبرگان را تقویت جایگاه رهبری دانست و قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیات رییسه از نبودن آیات محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی در دوره آتی خبرگان اظهار تاثر کرد.

همچنین علی فلاحیان نماینده خوزستان که در دوره آینده خبرگان حضور ندارد با استقبال از حضور گسترده مردم در انتخابات 7 اسفند گفت که شکست اصولگرایان باید تجزیه و تحلیل شود. محسن حیدری نماینده خوزستان نیز در نطق پیش از دستور خود به مشکلات آب استان خوزستان اشاره کرد و خواستار رسیدگی به آن از سوی دولت شد.

در جلسه روز دوم حسن روحانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، احمد جنتی و صادق آملی لاریجانی حضور نداشتند.

در پایان این جلسه آیت الله محمد یزدی که در دوره آینده مجلس خبرگان رهبری حضور ندارد از همه اعضا خداحافظی کرد، بیانیه پایانی توسط قربانعلی دری نجف آبادی منشی هیات رییسه قرائت شد و نمایندگان با حضور در کنار محمد یزدی در جایگاه هیات رییسه عکس یادگاری گرفتند. به این ترتیب نمایندگان چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با برگزاری نوزدهمین و آخرین اجلاسیه خود عملا به کار دوره چهارم پایان دادند اما به گفته دری نجف آبادی در صورت ضرورت، اجلاسیه فوق العاده برگزار خواهند کرد. اجلاسیه اول پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روزهای 4 و 5 خرداد 95 برگزار می شود و خبرگان پنجم از 7 خرداد کار خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha