• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95011604263
  • منبع : نمایندگی گیلان

ساخت مجتمع پتروشیمی در گیلان همچنان در دستور کار ‌

ساخت مجتمع پتروشیمی در گیلان همچنان در دستور کار ‌

ایسنا/گیلان ‌معاون استاندار گیلان گفت: موضوع ایجاد مجتمع پتروشیمی در گیلان از مصوبات مهم دولت بوده و همچنان در دستور کار قرار دارد.

‌معاون استاندار گیلان گفت: موضوع ایجاد مجتمع پتروشیمی در گیلان از مصوبات مهم دولت بوده و همچنان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، مهندس محمدحسین اصغریان با اشاره به ایجاد مجتمع پتروشیمی در شهرستان رودبار به عنوان یکی از مهم ترین مصوبات دولت در بخش سرمایه گذاری بخش غیردولتی، گفت: تمامی بسترهای قانونی لازم برای ایجاد این مجتمع در استان، از قبیل جانمایی عرصه و موافقت‌های اولیه دستگاه‌های مرتبط انجام و مقرر است کنسرسیومی متشکل از تعدادی از سرمایه گذاران خصوصی با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی(تاپیکو) نوع صنایع قابل استقرار، نوع محصول و طرح توجیهی لازم را برای انجام عملیات ارائه دهند، ضمن اینکه تعدادی از بانک‌های عامل هم برای تامین مالی پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ‌طرحی که در دولت قبل مطرح شد، تولید اوره و آمونیاک بود و همانگونه که معاون ‌سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز مطرح کرد، اکنون دیگر توجیه اقتصادی خود را از دست داده است، اما در نحوه اطلاع رسانی در برخی از سایت‌ها به اشتباه اعلام شد که احداث کارخانه پتروشیمی توجیه اقتصادی ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان، ایجاد مجتمع پتروشیمی را از مطالبات مردم گیلان دانست و گفت: استاندار ‌گیلان نیز تاکنون پیگیری‌های فراوانی برای تحقق این مصوبه مهم انجام داده است.

اصغریان با بیان اینکه ایجاد مجتمع پتروشیمی در لوشان در سفر کاروان تدبیر و امید به استان گیلان در فروردین 94 به تصویب رسیده است، تاکید کرد: استاندار گیلان ضمن تاکید بر رعایت نقطه نظرات کارشناسی به خصوص نظرات مجموعه وزارت نفت و شرکت پتروشیمی در خصوص نوع صنایع قابل استقرار در منطقه، بر اجرای اصل مصوبه دولت تاکید دارد که موجب تحرک اقتصادی در منطقه و اشتغالزایی قابل توجه خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha