• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 95011604463
  • خبرنگار : 71474

20 میلیون نفر با حمل و نقل عمومی در نوروز سفر کردند

اقبال به جاده‌ها 4.5 برابر قطار

اقبال به جاده‌ها 4.5 برابر قطار

با به پایان یافتن دور دوم سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی آمار دقیق سفرها در این ایام را اعلام کرده که براساس آن تعداد مسافرانی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند به 20 میلیون نفر می‌رسد.

با به پایان یافتن دور دوم سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی آمار دقیق سفرها در این ایام را اعلام کرده که براساس آن تعداد مسافرانی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند به 20 میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، براساس آنچه که از سوی این وزارتخانه اعلام شده در کنار سفرهایی که به وسیله خودروهای شخصی انجام گرفته که احتمالا در آمار نهایی اعلامی بالاترین تعداد سفرها را به خود اختصاص خواهد داد، حمل‌ونقل عمومی نیز توانسته سهم بسزایی در جابه‌جایی‌های سال جاری داشته باشد.

براساس آمار اعلامی تفکیک شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در بین چهار حوزه اصلی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ها و خطوط مسافرتی دریایی بیشترین سهم را در جابه‌جایی‌ها داشته‌اند.

براین اساس، حدود هفت میلیون و 800 هزار مسافر در طول تعطیلات نوروزی امسال از طریق اتوبوس‌ها و دیگر وسائل حمل‌ونقل جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند که این آمار بار دیگر حمل‌ونقل زمینی را نسبت به دیگر شغوغ حمل‌ونقل برتری می‌بخشد.

پس از آن نیز حمل‌ونقل دریایی قرار گرفته حمل‌ونقلی که با توجه به امکان اتصال بنادر مختلف خلیج‌فارس که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند به طور معمول سهم قابل توجهی بر تعداد مسافران نوروزی ایفا می‌کند و در سال جاری نیز توانسته در طول این ایام حدود هفت میلیون و 400 هزار نفر را جابه‌جا کند.

پس از این دو حوزه حمل‌ونقل که روی هم رفته نزدیک به 15 میلیون نفر را جابه‌جا کرده‌اند، صنعت هواپیمایی ایران قرار گرفته، صنعتی که طبق اعلام سازمان هواپیمایی در نوروز امسال بیش از سه میلیون نفر را جابه‌جا کرده و آماری قابل توجه در حوزه رشد سفر و رشد تعداد پروازها به ثبت رسانیده است.

در آخرین جایگاه نیز حمل‌ونقل ریلی قرار گرفته حمل‌ونقلی که با وجود تلاش و برنامه‌ریزی‌های مختلف هنوز راهی طولانی تا تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌های مردم در سفرها دارد و در آخرین آمار در نوروز امسال یک میلیون و 750 هزار نفر را جابه‌جا کرده است.

هرچند این آمار با توجه به شرایط سخت و محدودیت‌هایی که راه‌آهن داشته چندان نیز ناامید کننده به حساب نمی‌آید، اما قیاس این رقم با آنچه در جاده‌ها اتفاق افتاده و برتری 4.5 برابری عملکرد حمل‌ونقل زمینی، جاده‌ای در قیاس با ریل به خوبی نشان از لزوم تغییر و تحولات جدی می‌دهد که باید در سال‌های آینده اعمال شده و تعادل فعلی در وسائل مختلف حمل‌ونقل عمومی را برهم زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۱۶ ۱۴:۳۹

همه مي خواهد با قطار مسافرت کند ولي متاسفانه امکانات ريلي ندارد و پيشرفت خاصی نداشته است