• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95011604628
  • خبرنگار : 71516

مسکو: هرگز با آمریکا درباره آینده اسد توافق نمی‌کنیم

مسکو: هرگز با آمریکا درباره آینده اسد توافق نمی‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: درخواست برکناری بشار اسد افق هرگونه حل و فصل سیاسی در سوریه را از بین می‌برد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: درخواست برکناری بشار اسد افق هرگونه حل و فصل سیاسی در سوریه را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرگزاری نووستی گفت: برخی کشورها و مخالفان سوری فکر می‌کنند برحق هستند و آماده این نیستند که ابقای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در عرصه سیاسی این کشور را برای دوره‌ای نامشخص بپذیرند.

وی گفت: درخواست برکناری بشار اسد افق هرگونه حل و فصل سیاسی در سوریه را از بین می‌برد. ما باید بحث و بررسی این موضوع را به تأخیر بیندازیم تا طرف‌های سوری خودشان مشخص کنند چه زمانی و برچه اساسی این موضوع دوباره مطرح شود.

ریابکف تأکید کرد: مسکو هرگز با واشنگتن درباره آینده اسد توافق نخواهد کرد.

وی همچنین درباره آزادسازی شهر باستانی تدمر گفت: آزادسازی تدمر توزان قوا را تغییر داد و امکان انجام حمله کوبنده علیه تروریست‌ها را به وجود آورد.

در همین راستا، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تاکید کرد مسوولان مسکو مانند قبل دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه را ضروری می‌دانند.

ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه مقامات روسیه مانند سابق بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه تاکید دارند، اظهار داشت: اهداف روسیه در سوریه شفاف و علنی بوده و همان رویکرد راه‌حل سیاسی در این کشور است و این همان مساله‌ای است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به شکل علنی بر آن تاکید کرده است.

چیژوف با اشاره به اینکه بخش اعظم نیروهای روسیه از سوریه خارج شده‌اند و نیروهای باقی‌مانده به ارتش سوریه در آزادسازی پالمیرا کمک می‌کنند، تاکید کرد: روسیه و سوریه دو هم‌پیمان نظامی نیستند.

وی در ادامه نسبت به دیدگاه منفی برخی کشورهای غربی به ویژه انگلیس به این عملکردهای روسیه ابراز تاسف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha