• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95011604632
  • خبرنگار : 71234

قادرمرزی: زبان و ادبیات کردی از پاییز 94 در دانشگاه کردستان تدریس می‌شود

قادرمرزی: زبان و ادبیات کردی از پاییز 94 در دانشگاه کردستان تدریس می‌شود

نماینده مردم قروه و دهگلان ضمن اشاره به اقداماتش در طول 4 سال نمایندگی مجلس نهم تدریس زبان و ادبیات کردی را از پاییز 94 را به عنوان یکی از اقداماتش برشمرد.

نماینده مردم قروه و دهگلان ضمن اشاره به اقداماتش در طول 4 سال نمایندگی مجلس نهم تدریس زبان و ادبیات کردی را از پاییز 94 را به عنوان یکی از اقداماتش برشمرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حامد قادر مرزی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز ( دوشنبه ) مجلس گفت: در سن 32 سالگی با اعتماد مردم در خرداد 91 به عنوان نماینده در مجلس نهم مشغول به کار شدم که دوران نمایندگی ام توام با بدترین شرایط اقتصادی کشور و وارد شدن شدیدترین تهدیدات ظالمانه و توقع بسیار زیاد و بی سابقه، گرانی و بیکاری و سپس رکود باعث ایجاد محدودیت های شدیدی برای انجام کارهای بزرگ و بنیادی شد .

به گفته وی بر اثر تحریم‌های ظالمانه فروش نفت از 4/5 میلیون بشکه به حدود یک میلیون بشکه کاهش یافت. قیمت نفت از حدود 150 دلار به حدود 25 دلار کاهش یافت و به دنبال آن درآمد نفتی کم شد و به اصطلاح کفگیر به ته دیگ رسید.

نماینده مردم قروه ادامه داد: در این شرایط سخت و به لطف خدا و به همت مسئولان و نظام جمهوری اسلامی ایران توانستم فصل نوینی در توسعه شهرستان های قروه و دهگلان آغاز کنم که از جمله مهمترین اقدامات افزایش 300 درصدی قیمت گندم از 360 تومان در سال 91 به 1270 تومان در سال 95 است.

وی تاسیس شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه و آغاز عملیات اجرایی از بهمن 94 با دستور وزرای نفت و صنعت، ایجاد اشتغال از محل احداث کارخانه لاستیک بارز دهگلان با سرمایه‌گذاری شرکت شستا بعد از بهره برداری در بهمن 95 و ایجاد اشتغال برای 1200 نفر از محل احداث کارخانه لاستیک کردستان در شهرستان دهگلان با سرمایه‌گذاری مشارکتی وزارت صنعت و آغاز عملیات اجرایی آن از بهمن 94 به عنوان بخشی از اقدامات اش برشمرد.

قادرمرزی جذب 476 میلیارد ریال برای امور عمرانی در حوزه انتخابیه اش در سالهای 93 و 94 ، جذب اعتبارات خاص و اجرای بهسازی و آسفالت 69 روستای شهرستان های قروه و دهگلان و آسفالت تمامی روستاهای بالای بیست خانوار تا پایان سال 95 را از دیگر اقداماتش برشمرد و گفت که تلاش ویژه ای برای گازرسانی به روستاها انجام شد به طوری که 96 درصد حوزه انتخابیه دارای گاز است.

وی به جذب اعتبارات ویژه و پیگیری برای احداث و تکمیل پروژه های تامین آب شرب 65 روستا به شهرستان های حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روستایی دارای مشکل آب شرب نداریم.

قادرمرزی با اشاره به اتصال 71 روستای حوزه انتخابیه اش به اینترنت پرسرعت گفت که ان شاء الله از مجموع 208 روستا تا پایان خرداد ماه بیش از 60 درصد روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.

نائب رئیس فراکسیون دانشگاهیان با تاسیس رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان اشاره و اظهار کرد: رشته زبان و ادبیات کردی به عنوان اولین زبان ایرانی بعد از زبان فارسی در دانشگاه کردستان از پاییز 94 تدریس و آموزش داده می‌شود.

وی در پایان از تمامی پشتیبانی و حمایت مردم از طول 4 سال گذشته قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha