• جمعه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95012007014
  • منبع : نمایندگی قم

سیدرضا تقوی:

نماز جمعه در رویارویی با تهاجم بی‌رحمانه دشمن نقش مهمی دارد

نماز جمعه در رویارویی با تهاجم بی‌رحمانه دشمن نقش مهمی دارد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مورد اهمیت نماز جمعه گفت: نماز با شکوه جمعه نقش مهمی در رویارویی با تهاجم بی رحمانه دشمن و جنگ نرم دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مورد اهمیت نماز جمعه گفت: نماز با شکوه جمعه نقش مهمی در رویارویی با تهاجم بی رحمانه دشمن و جنگ نرم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در آئین بازگشایی مصلای قدس قم اظهار کرد: جنگ نرم به طور اعم جهان اسلام و به طور اخص نظام و انقلاب ما را تهدید می‌کند و ما از جانب سلطه‌گران جهانی با هجمه و یک جنگ تمام عیار مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که آگاهی مردم را نسبت به این جنگ و تهاجم هویت‌سوز و بنیان افکن افزایش دهیم و آنها را به صحنه بیاوریم و قدرت مقابله آنها در برابر جنگ نرم را ارتقاء بخشیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در خصوص تفاوت‌های جنگ نرم و سخت بیان کرد: جنگ سخت، جنگی رزمی و نظامی است که جسم را نشانه می‌گیرد اما جنگ نرم، ارزش‌ها و فکر و اذهان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: در جنگ نرم، ارزش‌ها و آداب و رسوم و اندیشه‌ها و ادبیات دگرگون می‌شود و استحاله فرهنگی روی می‌دهد در این باره رهبر انقلاب بارها پیرامون هجمه و تهاجم و شبیخون فرهنگی به مسئولان و مردم هشدار داده‌اند.

تقوی بیان کرد: جنگ نرم حوزه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ را تهدید می‌کند در این عرصه دشمن به وسیله جنگ نرم تلاش می‌کند تا با ایجاد شکاف میان جامعه و مردم و مسئولان در واقع وحدت ملی را مخدوش سازد.

وی گفت: مقابله با دین و نافرمانی مدنی و قانون ستیزی از اهداف دشمن در جنگ نرم به شمار می‌رود و از سویی تلاش می‌کند تا مردم را از حکومت ناامید سازد در این میان دشمن برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به جنگ نرم از خودی‌ها، نیرو می‌گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: همان طور که در فتنه 88، صحنه گردانان گاهی از نیروهای خودی بودند و این امر هدف دشمن را محقق می‌ساخت باید بدانیم که مخاطبان جنگ نرم در مرحله اول مسئولان و دولتمردان و نخبگان و فرهنگیان هستند و سپس دشمن به سراغ آحاد مردم می‌رود.

وی تصریح کرد: برای مقابله با جنگ نرم باید پایگاه‌های فرهنگی همچون مساجد را تقویت کنیم هرچند در کشور بیش از 60 هزار مسجد فعال است اما به 120 هزار مسجد و ائمه جماعات نیاز داریم و لازم است به تربیت این نیرو پرداخته و در توسعه مساجد در کشور گام برداریم.

تقوی عنوان کرد: تقویت فرهنگ عاشورا و توسعه هیات‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه و تربیت مبلغان و توسعه محبت اهل بیت(ع) در جامعه همگی از سرمایه‌هایی است که می‌تواند با جنگ نرم مقابله کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha