• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95012107334
  • خبرنگار : 71214

صادرات لبنیات به روسیه آغاز شد

صادرات لبنیات به روسیه آغاز شد

در حالی که براساس توافق ایران و روسیه، صادرات لبنیات ایرانی به این کشور از ابتدای بهمن‌ پارسال مجاز شده بود، برخی موانع بازرگانی، مالی و بانکی مانع این تجارت شد؛ اما به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با وجود پابرجا بودن بسیاری از موانع صادراتی، 12 تن پنیر سخت در اواخر اسفند‌ پارسال به روسیه صادر شد و 12 تن دیگر تا چند روز دیگر صادر می‌شود.

در حالی که براساس توافق ایران و روسیه، صادرات لبنیات ایرانی به این کشور از ابتدای بهمن‌ پارسال مجاز شده بود، برخی موانع بازرگانی، مالی و بانکی مانع این تجارت شد؛ اما به گفته دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با وجود پابرجا بودن بسیاری از موانع صادراتی، 12 تن پنیر سخت در اواخر اسفند‌ پارسال به روسیه صادر شد و 12 تن دیگر تا چند روز دیگر صادر می‌شود.

رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اواخر اسفندماه سال گذشته 12 تن پنیر سخت توسط یکی از شرکت‌های تایید شده ایرانی به روسیه صادر شد و هم‌اکنون نیز 12 تن دیگر از طریق این شرکت برای صادرات به روسیه آماده شده که تا چند روز آینده صادر خواهد شد.

وی با بیان این‌که ارزش هر کیلوگرم پنیر سخت صادراتی به روسیه حدود 2.5 دلار است، گفت: مشکلات و موانع صادرات به روسیه همچنان به قوت خود باقی است و با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته قیمت محصولات لبنی روسیه نسبت به محصولاتی که ایران به آنجا ارسال می‌کند تقریبا نصف است و این کار را برای صادرات به روسیه مشکل می‌کند.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی با اشاره به این‌که پتانسیل صادرات حدود یک میلیارد دلاری لبنیات به روسیه وجود دارد، تصریح کرد: صادر‌کننده و تاجر باید توانایی و قدرت رقابت در بازار‌های بین‌المللی را داشته باشد و این اختلاف فاحش قیمت سد بزرگی در مسیر صادرات به روسیه است که به نظر می‌رسد دولت برای ترغیب بیشتر صادر‌کنندگان باید تسهیلات مناسبی وضع کند.

باکری با بیان این‌که ترکیه برای صادرکنندگان لبنیات خود مشوق‌های صادراتی قابل توجهی مانند حمل‌ونقل رایگان محصول از مبدأ تا مقصد در بازارهای صادراتی تعریف کرده است، اظهار کرد: دولت می‌تواند از طریق هزینه حمل محصولات صادراتی از مبدأ تا مقصد، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها با حضور و مشارکت صادر‌کنندگان و دیگر هزینه‌های تولید مانند ورود موقت مواد اولیه برای شرکت‌های صادر‌کننده، مشوق هایی وضع کند تا آنها بتوانند از طریق این تسهیلات قدرت رقابت بیشتری را در بازار‌های خارجی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۱ ۱۳:۵۵

پالم ما داره شهرت جهاني پيدا مي‌کنه! انشاالله که پنيرهاي بي‌پالم باشه...