• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95012107667
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

در سال 94 صورت گرفت:

امحای اراضی کشت خشخاش در سیستان و بلوچستان

امحای اراضی کشت خشخاش در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته بالغ بر 163 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته بالغ بر 163 تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، محمدهادی مرعشی امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: طی سال 94 دستگاه‌های مرتبط در امر مبارزه با موادمخدر عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند که حاصل این عملکرد کشف مقدار قابل توجه مواد مخدر از سودگران مردگ و دستگیری تعدادی از قاچاقچیان در طی این سال بود.

وی ادامه داد: در پی عملکرد خوب دستگاه‌ها در سال گذشته بالغ بر 163 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که این میزان نسبت به سال 93 افزایشی بیش از 35 درصد را همراه داشته است.

مرعشی خاطرنشان کرد: در سال 94 تعداد چهار عملیات امحای اراضی کشت خشخاش در استان صورت گرفت و در پی این اقدامات بالغ بر 7 میلیون و 930 هزار بوته خشخاش در منطقه فنوج شناسایی و امحا شد، علاوه بر آن طی این سال در راستای اجرای طرح دستگیری به طور میانگین روزانه 3 خرده فروش در استان دستگیر شدند که تعداد آنها در سال به 2047 خرده فروش مواد مخدر رسید که با همکاری دستگاه‌های مرتبط دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: یکی دیگر از اقدامات مثبت صورت گرفته در سال گذشته تامین نیروی زن، برای بازرسی از مسافران خانم بود که نتیجه مثبتی را در بر داشته است.

مرعشی ادامه داد: در کنار این اقدام در راستای تامین نیازهای مرزبانی استان برای اختصاص مبلغ سه میلیارد تومان پیگیری‌های مثبتی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بیش از 90 درصد کشفیات موادمخدر از نوع تریاک بود و در این راستا 370 نفر نیز دستگیر شده‌اند که نسبت به سال 93 افزایش داشته است، اما مقوله تامل برانگیز روی آوردن سوداگران مرگ به قاچاق موادمخدر صنعتی است که باید در این خصوص اقدامات بیشتری صورت گیرد.

مرعشی در پایان با اشاره به این‌که در سال 94 تعداد 91 دختر و پسر معتاد زیر 18 سال درمان شده‌اند، افزود: طی این سال در راستای پیشگیری از مصرف موادمخدر، 85 هزار و 423 دانش‌آموز به همراه 6 هزار و 670 دانشجو آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha