• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95012208069
  • خبرنگار : 30057

ریاست فدراسیون انجمن‌های بیوتکنولوژی آسیا به ایران واگذار شد

ریاست فدراسیون انجمن‌های بیوتکنولوژی آسیا به ایران واگذار شد

معاون فناوری پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به مدت دو سال به عنوان رییس فدراسیون انجمن‌های بیوتکنولوژی آسیا انتخاب شد.

معاون فناوری پژوهشگاه ملی و مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به مدت دو سال به عنوان رییس فدراسیون انجمن‌های بیوتکنولوژی آسیا انتخاب شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا با برگزاری انتخابات اخیر فدراسیون انجمن‌های بیوتکنولوژی آسیا (FABA) برای مناصب مختلف کمیته اجرایی، دکتر محمدعلی ملبوبی معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، به عنوان کاندید جمهوری اسلامی ایران معرفی شد. وی موفق شد در این انتخابات به عنوان رییس فدراسیون (President) برای سال‌های 2016 تا 2018 انتخاب شود.

فدراسیون انجمن‌های بیوتکنولوژی آسیا (FABA) در فوریه سال 2004 در خلال کنفرانس BioAsia 2004 در کشور هند با آرای رؤسای هیات‌های حاضر در کنفرانس از هشت کشور آسیایی تاسیس شد و پس از تهیه اساسنامه، در تاریخ 26 نوامبر 2004 با شماره 1810 تحت قانون انجمن‌های هند ثبت شد.

این فدراسیون، با اعلام صدر اعظم ایالت آندهرا پرادش و دبیر دپارتمان بیوتکنولوژی دولت هندوستان طی کنفرانس BioAsia 2005، رسماً در شهر حیدر آباد آغاز به کار کرد. جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای مؤسس این فدراسیون است.

هدف از تشکیل این فدراسیون، حمایت از توسعه بخش بیوتکنولوژی در کشورهای آسیا با تاکید بر انتقال فناوری و تحکیم حلقه‌های ارتباط دانشگاهیان و انتقال تکنولوژی است. این فدراسیون سعی دارد اعضای خود را با تکنولوژی‌های موجود در منطقه، از طریق ایجاد بانک اطلاعات تکنولوژی‌ها و تخصص‌های مربوط، برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های سالانه و ایجاد حلقه‌های ارتباطی میان اهل صنعت و دانشگاه، آشنا کند.

اجلاس و نشست‌های سالانه فدراسیون، معمولا در اوایل هر سال میلادی (در ماه فوریه) در حیدرآباد هند برگزار می‌شود. شرکت کنندگان شامل مسؤولان و محققین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشورهای عضو، مدیران مراکز رشد و پارک‌های فناوری و نیز صاحبان صنایع و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط با بیوتکنولوژی می‌شوند.

زمینه‌های فعالیت این فدراسیون در حوزه‌های متعدد بیوتکنولوژی چون توسعه آموزش و پژوهش، انتقال تکنولوژی، تجاری سازی محصولات حاصل از زیست فناوری و نیز ترویج سرمایه گذاری برای تاسیس شرکت‌های مشترک به منظور تولید و بازاریابی محصولات در این حوزه تعریف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha