• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95012912774
  • خبرنگار : 71038

شرط عربستان برای حضور حجاج ایرانی!

شرط عربستان برای حضور حجاج ایرانی!

در حالی که با توجه به حوادث ناگوار و بی‌سابقه در موسم حج گذشته و پس از آن، انتظار می‌رود که مسئولان حج کشورمان شرط‌هایی با هدف تأمین امنیت حجاج در نظر بگیرند، گویا وزارت حج عربستان در کمال تعجب اقدام به تعیین برخی شرط و شروط برای پذیرش حجاج ایرانی کرده است!

در حالی که با توجه به حوادث ناگوار و بی‌سابقه در موسم حج گذشته و پس از آن، انتظار می‌رود که مسئولان حج کشورمان شرط‌هایی با هدف تأمین امنیت حجاج در نظر بگیرند، گویا وزارت حج عربستان در کمال تعجب اقدام به تعیین برخی شرط و شروط برای پذیرش حجاج ایرانی کرده است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی وزارت حج عربستان اعلام کرد، وزیر حج این کشور در دیدار با هیاتی از ایران بر ممنوعیت تجمعات و سر دادن شعار و بالابردن صدا هنگام دعا خواندن در حین مراسم حج تاکید کرده است.

به نوشته سایت شبکه الجزیره، «حاتم قاضی» گفت: وزیر حج عربستان پنج‌شنبه گذشته به اطلاع هیئتی از ایران رسانده که برپایی هرگونه راهپیمایی و تجمعات در اماکن عمومی مربوط به مراسم حج ممنوع است.

وی افزود، در این دیدار وزیر حج عربستان بر ممنوعیت سر دادن شعار و بالا بردن صدا در حین قرائت دعا تاکید کرده است.

شبکه خبری العالم در گزارش خود در این زمینه ادامه داد :وزیر حج عربستان ادعا کرده است که سر دادن شعار، مزاحم دیگر حجاج می‌شود.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که حجاج ایرانی در سال‌های اخیر و در موسم حج، هیچ‌گونه تجمعی نداشته و شعاری در اماکن عمومی شهرهای مکه و مدینه سر نداده‌اند و مراسم برائت از مشرکین هم در چادرهای عرفات برگزار می‌شد.

تنها مراسم برگزار شده در سال‌های اخیر، دعای کمیل در بین‌الحرمین مدینه منوره بود که به اذعان مقامات امنیتی شهر مدینه، با نظم و انضباط کامل و فراتر از تصور برگزار شده است.

اما سخنگوی وزارت حج عربستان با اشاره به درخواست وزیر حج این کشور در دیدار با هیئت ایرانی مبنی بر ضرورت شرکت حجاج در برنامه‌های توجیهی پیش از ورود به عربستان و پایبندی به طرح‌هایی که برای "حفاظت از حجاج" اجرا می‌شود، بار دیگر مدعی شد که ریاض از تمامی حجاج خارجی از جمله حجاج ایرانی استقبال می‌کند.

به نظر می رسد نگرانی از رسیدن پیام معنوی و روحانی مکتب اهل بیت (ع) به حجاج دیگر کشورها در قالب ادعیه و مناجات، یکی از مهمترین علل کارشکنی سعودی‌ها در پذیرش حجاج ایرانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۰۴

خيلي جالبه 500 نفر كشته داديم تازه بايد شرط هم قبول كنيم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۴

کار ما تحقير ملته خودمونه جانم.....

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۱۰

اين حج نيست. ذلته

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۳۴

با پول ما آدم شدن،حالا شرط هم ميگذارن...

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۰:۳۴

و باز هم مي‌رويد...

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۱۸

خودکرده را تدبير نيست ،ما خودمون خودمونو ذليل ميکنيم

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۲۷

البته رعايت اين شرايط در کل لازمه اما اينکه به جاي اينکه عربستان از ايران عذرخواهي رسمي کند و خسارات را بپردازد، متاسفانه مسئولان سازمان حج راه افتادن رفتن عربستان براي مذاکره!!!!! اي کاش مانند حادثه سال 1323 غرور به خرج مي داديم تا عربستان به پاي ايران بيفته. چيزي که البته برعکسش انجام شد!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۳۷

اين هزينه ها رو، صرف يه کار درست و خير کنين. خيلي از خانواده ها با اين پولا گره زندگيشون بازه ميشه. اين هزينه ها رو صرف عمران و ابادي کشور کنيد.

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۱

سفر به عربستان بايد تحريم بشه

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۲

چه اصراري دارن که حتما حج برگزار بشه! حج واجبه ولي در اين شرايط سخت و ظالمانه خدا هم فکر نکنم راضي باشه به رفتن حج ايرانيا!

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۰۸

همانطور که هر فردي وارد ايران ميشود بايد به قوانين و مقررات ايران از جمله حجاب پايبند باشد هر فردي هک که وارد عربستان ميشود هم بايد به قوانين ان کشور احترام و انرا رعايت کند و هم بايد قوانين مذهبي ان کشور را رعايت کند در ضمن در حرم امام رضا عليه السلام هم همين قوانين اجرا ميشود هيچ کس حق ندارد در حرم با صداي بلند دعا بخواند و سينه زني راه بيندازد اي کاش اينقدر با ذهنيت بد همه قضايا را نگاه نميکرديم چه بخواهيم چه نخواهيم خانه خدا در کشور عربستان است و رعايت قوانين ان کشور الزامي است

avatar
۱۳۹۵-۰۳-۱۰ ۰۸:۱۶

بنده با زن و بچه ام در زير بدهي و اجاره خونه و خرج زندگي داريم له ميشيم. حاجي ها اگه راست ميگن به نيت خير به امثال من کمک کنند ، ثوابش هم بيشتره هم اينکه تو جيب ايراني ميره نه يک مشت وهابي