• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 95012912998

در تجمع معترضان مقابل موزه هنرهای معاصر تأکید شد

گنجینه ملی را واگذار نکنید

گنجینه ملی را واگذار نکنید

هنرمندان و فعالان فرهنگی اهواز در اعتراض به نحوه‌ی مدیریت موزه هنرهای معاصر تجمع کردند و از وزیر ارشاد خواستند که تدبیری در این‌باره بیندیشد.

هنرمندان و فعالان فرهنگی اهواز در اعتراض به نحوه‌ی مدیریت موزه هنرهای معاصر تجمع کردند و از وزیر ارشاد خواستند که تدبیری در این‌باره بیندیشد.

به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، این تجمع اعتراضی 28 فروردین‌ماه و چندماه پس از واگذاری مدیریت موزه هنرهای معاصر اهواز به بخش خصوصی برگزار و در آن طوماری خطاب به علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - امضا شد که در آن آمده است: «هنوز صاحبان منصب و تریبون، به حوزه‌ی فرهنگ و هنر به‌عنوان یک حوزه‌ی تخصصی نمی‌نگرند و هر کسی، حتی ناآشنا با این حوزه، به خود اجازه می‌دهد درباره‌ی تخصصی‌ترین موضوعات فرهنگی هنری اظهار نظر کند و حتی مدعی مدیریت در این حوزه باشد.

تجمع اعتراضی مقابل موزه هنرهای معاصر اهواز

جناب آقای دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

آن‌چه در سطور بالا ملاحظه فرمودید، فرازی از صحبت‌های حضرتعالی درباره‌ی یکی از موانع موجود در عرصه‌ی فرهنگ و هنر ایران ‌زمین است. دلگرمی به این بیانات ما را بر آن داشت تا شما را از احوال این روزهای موزه‌ی هنرهای معاصر اهواز آگاه کنیم. مستحضر باشید واگذاری غیرمسئولانه و غیرتخصصی این پایگاه مهم فرهنگی و هنری، هنرمندان خوزستان را به‌شدت نگران کرده است که انعکاس این نگرانی را که در آثارشان هویداست به پیوست این نامه خدمت‌تان ارسال می‌کنیم.

ما امضاکنندگان این نامه با امید و اعتماد به هنرشناسی و تدبیر جنابعالی، چشم‌انتظار گشایش این گره به دستان شما هستیم.»

در این تجمع، حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن‌ها جملاتی مانند «موزه هنرهای معاصر بنگاه اقتصادی نیست»، «گنجینه ملی را واگذار نکنید»، «تعطیلی بهتر از واگذاری است»، «موزه دارایی ملی است، نه ملک شخصی» و «موزه متعلق به هنرمندان است» نوشته شده بود، نارضایتی خود را از نحوه‌ی مدیریت این مکان فرهنگی - هنری اعلام کردند.

تجمع اعتراضی موزه هنرهای معاصر اهواز

یک هفته پیش (شنبه، 21 فروردین) نیز جمعی از هنرمندان و هنردوستان در اعتراض به بحث واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، در مقابل ساختمان این موزه در تهران تجمع کردند، البته همان زمان اعلام شد که بحث واگذاری این موزه به‌طور کامل از دستور کار خارج شده است؛ اما موزه هنرهای معاصر اهواز یکی از مراکزی فرهنگی در کشور است که به‌دلیل مشکلات مالی به بخش خصوصی واگذار شده است.

این موزه به‌عنوان تنها مرکز هنری معتبر استان خوزستان برای برگزاری برنامه‌ها و نمایشگاه‌های هنری، چندی پیش به بخش خصوصی واگذار شد. اتفاقی که به گفته برخی هنرمندان، برای جبران کسری بودجه این موزه و ادامه‌ی فعالیت‌هایش باید رخ می‌داد، اما نحوه‌ی این واگذاری و بی‌توجهی به خواست هنرمندان باعث اعتراض آن‌ها شده است؛ اما اعتراض‌ها با وجود برگزاری جلسه‌هایی با مسوولان اداره ارشاد استان خوزستان به نتیجه نرسید و هنرمندان تصمیم گرفتند در مقابل موزه هنرهای معاصر تجمع اعتراضی داشته باشند.

انتهای پیام

تجمع اعتراضی مقابل موزه هنرهای معاصر اهواز

تجمع اعتراضی مقابل موزه هنرهای معاصر اهواز

وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز

وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha