• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95013114442
  • خبرنگار : 71443

تکرار ادعاهای کری درباره ایران در نشست با حامیان رژیم صهیونیستی

تکرار ادعاهای کری درباره ایران در نشست با حامیان رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران از زمان اجرای توافق هسته‌ای تاکنون تنها به سه میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود‌ شده‌اش دست پیدا کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد ایران از زمان اجرای توافق هسته‌ای تاکنون تنها به سه میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود‌ شده‌اش دست پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری وزیر امور خارجه بامداد روز سه‌شنبه در نشستی در گروه حامیان رژیم صهیونیستی جی استریت با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با تکرار ادعاهای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه برنامه هسته‌ای کشورمان، تأکید کرد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همچنان بهترین روش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اشاره به دستاوردهای برجام در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، مدعی شد: اینها واقعیت‌هایی هستند که مشخص می‌کنند کشوری که تنها دو ماه با ساخت بمب فاصله داشت اکنون دست کم یک سال برای این کار زمان لازم دارد و ما قادریم رصد کنیم که آنها در حال انجام چه کاری هستند.

وی افزود: علیرغم برخی انتقادات در داخل آمریکا که برآورد می‌کردند پس از اجرای برجام ایران بین 100 تا 150 میلیارد دلار به سرمایه مسدود شده‌اش دسترسی خواهد یافت، باید بگویم که از زمان اجرای این توافق تاکنون آنها تنها توانسته‌اند به سه میلیارد دلار از پول خود دست پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی می‌گویند که جان کری قرار است امروز (سه‌شنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره روند اجرای برجام و مسأله سوریه در نیویورک گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره تأکید می‌کنند برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha