• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95013114627
  • خبرنگار : 71184

با تصویب مجلس؛

کارت سوخت ماند/ بنزین دونرخی شد

کارت سوخت ماند/ بنزین دونرخی شد

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هرگونه سوخت‌گیری وسایل نقلیه اعم از بنزینی و گازوئیلی صرفاً با استفاده از کارت سوخت امکان پذیر است.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هرگونه سوخت‌گیری وسایل نقلیه اعم از بنزینی و گازوئیلی صرفاً با استفاده از کارت سوخت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس و در ادامه بررسی موارد ارجاعی لایحه بودجه 95 کل کشور بند الحاقی 8 به تبصره 14 را به این شکل به تصویب رساندند که دولت مکلف است حداکثر چهار ماه پس از تصویب این قانون کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی و گازوئیلی را به کارت سوخت مجهز کند و از آن تاریخ عرضه هرگونه سوخت به وسایل نقلیه صرفاً از طریق کارت مزبور انجام‌پذیر است.

الف- هزینه واگذاری کارت هوشمند از مالک خودرو دریافت می‌شود.

ب- قیمت انواع سوخت برابر قیمت آنها در پایان سال 94 با رعایت بندهای این تبصره خواهد بود.

ج- در صورتی که وسیله نقلیه با استفاده از کارت سوخت جایگاه و یا مازاد در سهمیه تعیین شده توسط دولت سوخت‌گیری کند بهای سوخت تحویلی بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود.

د- قیمت تمام شده موضوع این تبصره عبارت است از قیمت تعیین شده در بند یا فوب خلیج فارس به اضافه هزینه‌های جانبی شامل ریزش، تبخیر،‌ بیمه، انتقال، حمل، توزیع و عوارض قانونی و نرخ کارمزد متناسب پرداختی به جایگاه‌داران که توسط دولت تعیین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۵:۲۷

بنزين و سوخت بايد تک نرخي باشه و رو بنزين و سوخت سي ان جي بايد ارزش افزوده ماليات گرفته بشه و به محيط زيست و نيروي انتطامي و وزارت راه تخصيص پيدا کنه قيمت سوخت بايد دو برابر بشه و قاچاق سوخت کاهش پيدا مي کنه ترافيک الودگي هوا هم همچنين

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۱۷:۱۶

پارسال بنزين دونرخي بود. تک نرخي کرديد 1000 تومان. حالا باز دوباره دونرخي مي شود؟ اگر خوب بود چرا تغييرش داديد و اگر بد بود چرا برش گردانديد؟ اين ملت تا کي بايد تاوان بدهد؟

avatar
۱۳۹۵-۰۱-۳۱ ۲۳:۵۰

فوب خليج فارس؟؟؟ مگر قيمت ماشين هاي ما با فوب خليج فارس همخوني داره؟ در فوب خليج فارس بهترين ماشين ها با کمترين قيمت ها بفروش ميرسه واسه همين بنزين گرون در مياد چون خودرو گمرک و عوارض چنداني نداره در حاليکه خودروی داخلي ما اندازه يک ماشين به‌روز جهاني قيمت داره چطور نمايندگان از فوب خليج فارس حرف ميزنن؟

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۰۰:۰۹

سپاس فراوان از نمايندگان ملت.... عجب از حق ملت دفاع مي کنند.... خداييش خيلي به فکر ملت هستند که يه وقت خدايي نکرده ملت آرامش داشته باشند!!!!