• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95013114933
  • خبرنگار : 71533

دبیرکل انصار حزب‌الله:

«امنیت اخلاقی» به بهبود وضعیت حجاب کمک می‌کند

«امنیت اخلاقی» به بهبود وضعیت حجاب کمک می‌کند

دبیرکل انصار حزب‌الله با بیان اینکه ما با وضعیت لجام گسیخته‌ حجاب در جامعه که مفاسدی را نیز در پی داشت موافق نبودیم، گفت: با انجام طرح‌هایی مانند امنیت اخلاقی کاملا موافقیم و معتقدیم این طرح قطعا بر بهبود وضعیت حجاب در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

دبیرکل انصار حزب‌الله با بیان اینکه ما با وضعیت لجام گسیخته‌ حجاب در جامعه که مفاسدی را نیز در پی داشت موافق نبودیم، گفت: با انجام طرح‌هایی مانند امنیت اخلاقی کاملا موافقیم و معتقدیم این طرح قطعا بر بهبود وضعیت حجاب در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

عبدالحمید محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز طرح امنیت اخلاقی در بزرگراه‌ها از سوی نیروی انتظامی و به کارگیری هفت هزار نفر به عنوان گشت نامحسوس برای پیگیری این طرح، اظهار کرد: وظیفه نیروی انتظامی برخورد با جرایم مشهود است و با هماهنگی نهاد قضایی این کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه بعضی وقت‌ها ممکن است این برخورد تشدید شود، ادامه داد: اینکه نیروهای انتظامی به صورت محسوس یا نامحسوس این کار را انجام دهند تفاوت چندانی ندارد چرا که این نیروها کارشان را به صورت گزارشی انجام می‌دهند و قصد برخورد یا دستگیری ندارند.

محتشم در پاسخ به پرسشی درباره امکان نظارت بر نیروهای گشت نامحسوس پلیس، اظهار کرد: وقتی نیروی انتظامی اعلام می‌کند که هفت هزار نفر را برای گشت نامحسوس در اجرای این طرح انتخاب کرده است به این معناست که نیروی انتظامی عوامل خودش را شناخته است و آنها را امین و صادق می‌داند. اتفاقا مردم نیز نشان داده‌اند که به امانتداری پلیس و فداکاری‌ که در راه امنیت جانی، مالی و ناموسی افراد انجام می‌دهد اطمینان داشته و قدردان زحمات آنها هستند.

دبیر کل انصار حزب‌الله ادامه داد: وقتی نیرویی قرار نیست کار عملیاتی و اجرایی انجام دهد اینکه محسوس باشد یا نامحسوس و از لباس مبدل استفاده کند یا نه، فرقی نمی‌کند. اگر بنا باشد بازداشت انجام شود باید از لباس فرم و کارت شناسایی استفاده شود اما صرف اطلاع رسانی و گزارش نویسی که وظیفه اصلی این هفت هزار نفر است نیاز به استفاده از لباس فرم ندارد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیروهای مردمی هم وظیفه خود می‌دانستند نسبت به جلوگیری از وقوع منکر در جامعه پیگیری‌های لازم را انجام دهند، اظهار کرد: کاری که توسط گشت‌های نامحسوس پلیس انجام می‌شود عمل تازه‌ای نیست و نیروهای مردمی نیز پیش از این با ارائه گزارشاتی به نهادهای مربوطه موارد منکر را اطلاع رسانی می‌کردند و کار گشت‌های نامحسوس نیز مربوط به همین حوزه است.

محتشم با تاکید بر اینکه هر کس در جامعه کار منکری انجام دهد وظیفه همه است که به او تذکر دهند، اظهار کرد: اگر نهی کردن افراد از انجام منکر کافی نباشد طبعا لازم است که چنین اشخاصی به نیروهای پلیس و قوه قضاییه معرفی شوند تا در مورد آنها قانون اجرا شود.

دبیرکل انصار حزب الله اظهار کرد: در نیروی انتظامی کارشناسان و عالمان مذهبی حضور دارند و این نیروها در آموزش های خودشان موارد مربوط به مسائل عقیدتی را به خوبی فرا می گیرند و از آنجایی که برخورد با مصادیق بی حجابی در انظار انجام خواهد شد و پنهانی نیست مردم نیز نحوه برخورد مامورین را شاهد خواهند بود و مشکلی وجود ندارد.

محتشم در پایان با بیان اینکه ما با وضعیت لجام گسیخته‌ حجاب در جامعه که مفاسدی را نیز در پی داشت موافق نبودیم، گفت: با انجام طرح‌هایی مانند امنیت اخلاقی کاملا موافقیم و معتقدیم این طرح قطعا بر بهبود وضعیت حجاب در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha