• جمعه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۱:۵۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95020300808
  • خبرنگار : 71186

یک کارشناس مطرح کرد:

شرط آزادسازی قیمت خودرو!

شرط آزادسازی قیمت خودرو!

یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت آزادسازی قیمت خودرو تعرفه واردات خودرو نیز باید به صفر برسد.

یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در صورت آزادسازی قیمت خودرو تعرفه واردات خودرو نیز باید به صفر برسد.

علی خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: اگر تعرفه واردات خودرو به صفر رسیده و تمام حمایت‌های دولتی صنعت خودرو نیز برداشته شود، آن‌گاه می‌شود قیمت‌گذاری خودرو را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی‌که تعرفه واردات خودرو وجود داشته باشد قیمت‌گذاری خودرو نباید آزاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید خودرو در کشور انحصاری است و مصرف‌کنندگان انتخابی جز خرید خودروهای بی‌کیفیت داخلی ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: این در حالی است که اگر تعرفه واردات خودرو صفر شود، خودروهای خارجی با قیمت مناسب وارد کشور خواهند شد و مصرف‌کنندگان قدرت انتخاب خواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر نیز قیمت خودروهای داخلی به قدری بالا است که مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید خودروهای بی‌کیفیت با قیمت بالا ندارند.

خاکساری با بیان اینکه "نمی‌شود از صنعت خودرو حمایت و همزمان قیمت‌گذاری خودرو را آزاد کرد"، تصریح کرد: تا زمانی‌که حمایت‌های دولتی همچون تعرفه واردات خودرو وجود دارد،‌ آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو برخلاف مصالح مصرف‌کنندگان است.

انتهای پیام‌

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۰۲:۱۸

با.سلام نظر ايشان کاملا صحيح است تا زماني که تعرفه 100 درصدي حال حاضر در مورد واردات هست اصلا قيمت گذاري آزاد معني ندارد.وقتي صنعتي در داخل کشور با حمايت هاي فراوان قادر به.رقابت با محصولاتي که از کيلومتذ ها دور تر با کشتي از اقيانوس را طي و به کشور ميرسد ندارد.بدرد نميخورد آشغال ديگران عاشق چشم آبروي ما نيستن که ارزان بفروشن

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۰۹:۴۷

ظلمي که خودروسازها با حمايت مسئولين براي رسيدن به سود بيشتر و حفظ منافع خود به مردم نجيب ايران ميکنند، به هيچ وجه قابل توجيه نيست!!!

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۱۰:۱۸

حرف حق جوابي ندارد.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۱۶:۱۹

با سلام. هموطنان عزيز به دليل عصبانيت از کيفت پايين حرف‌هايي مي‌زنند که واقيعت‌هاي کشورمان را در نظر نمي‌گيرند. اشتغال بسياري از ايرانيان مستقيم و غيرمستقيم وابسته به شرکت‌هاي خودروساز است. با درنظر گرفتن اينکه خودروسازي‌هاي ايران توان رقابت با شرکت‌هاي خارجي را در هيچ سطح از جمله خودروهاي ارزان و گران نيستند، صفر کردن تعرفه واردات باعث تعطيليو بيکار شدن بسياري مي‌شود. نتيجه آن هم ضعيف‌تر شدن اقتصاد ايران و در ادامه در دراز مدت ناتواني در خريد محصولات خوب خارجي. در اين جا مجال توضيح راه‌حل‌هاي پايه‌اي براي بهبود کيفيت خودروهاي داخلي نيست اما براي آزادسازي قيمت‌ها راه‌حل‌هايي وجود دارد. براي مثال تغييرات قابل توجه براي خدمات پس از فروش به خصوص زمان و کيلومتر گارانتي. براي مثال ايران‌خودرو به اراده خودش تصميم بگيرد پژو ??? را به جاي ?? ميليون، ?? ميليون بفروشد. اشکالي ندارد به شرط آنکه گارانتي ??? هزار کيلومتر و ? ساله باشد و آن هم با ضوابط سختگيرانه به سود مصرف کننده. مسئولان به جاي قيمت گذاري، از اهرم‌هاي ديگر استفاده کنند. قيمت بتواند هر يک سال يک بار به دلخواه خودروسازها تغيير کند.

avatar
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۲۲:۲۶

اگر قيمت گذاري بصورت جهاني باشد. يا توليد خودرو هاي کم کيفيت در بين توليدات داخل متوقف گردد. شايد بتوان گزينه مناسب خودرو را پيدا کرد.