• شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95020401454
  • خبرنگار : 71402

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بغداد و اربیل

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به بغداد و اربیل

رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفرش به عراق و دیدار با مقامات این کشور بر ادامه حمایت کشورش از عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا در سفرش به عراق و دیدار با مقامات این کشور بر ادامه حمایت کشورش از عراق در جنگ علیه داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با تاکید بر اینکه کشورش عملیات ارتش عراق در جنگ علیه داعش را از نزدیک دنبال می‌کند، اعلام کرد که واشنگتن به حمایت‌هایش از عراق در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

وی گفت که نیازهای دولت عراق را به آمریکا اعلام خواهد کرد تا به این نیازها پاسخ داده شود.

دانفورد تاکید کرد: ما شاهد پیشرفت‌های زیادی در جنگ علیه داعش هستیم و هدف اصلی ما همکاری و هماهنگی برای آزادی موصل است.

وی همچنین با عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق در بغداد دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور سفیر آمریکا در عراق صورت گرفت، مسائلی از جمله روابط دوجانبه و تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن داعش و آزادسازی بقیه بخش‌های استان الانبار، صلاح‌الدین و موصل مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس ستاد ارتش عراق نیز بر اهمیت حمایت آمریکا از عراق تاکید و اعلام کرد: 50 درصد از مناطقی که در عراق آزاد شده‌اند با اتکا به ائتلاف بین‌المللی ضدداعش صورت گرفته‌اند.

دانفورد همچنین در جریان سفرش به کردستان عراق، در یک پایگاه توپخانه‌ای در عراق توقف کرد و نشان مخصوص "قلب‌های بنفش" را به چهار تن از نیروهای آمریکایی که در حمله اخیر راکتی مجروح شده بودند، اعطا کرد. در این حمله یک تفنگدار دریایی آمریکایی هم کشته شد.

وی به پایگاه کوچک "فایر بیس بال" رفت که در نزدیکی پایگاه بزرگ عراقی‌ها در جنوب‌شرق موصل است. دانفورد حدود 90 دقیقه در جمع حدودا 200 نفری تفنگداران نیروی دریایی آمریکا بود. این پایگاه خط مقدم نبرد با شبه‌نظامیان داعش محسوب می‌شود.

نیروی آمریکایی کشته شده متعلق به «یگان اعزامی تفنگداران دریایی» بود و این دومین مورد از مرگ نیروهای آمریکایی از زمان تجدید کمپین نظامی آمریکا در عراق محسوب می‌شود. دانفورد با قدردانی از نیروهای کشورش گفت، آنها نه تنها از نیروهای عراقی که برای گرفتن موصل تلاش‌ می‌کنند، بلکه از مستشاران آمریکایی که برای آمادگی به آنها وقت گذاشته‌اند، حفاظت می‌کنند.

دانفورد در ادامه به پیشرفت‌ها در زمینه آماده‌سازی حملات آتی عراقی‌ها برای باز پس گرفتن موصل اشاره کرد.

وی پس از دیدار با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بغداد و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت، نشانه‌هایی مبنی بر آمادگی رهبران عراقی برای همکاری بر روی طرح مشترک حمله در موصل وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha