• شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95020401479
  • خبرنگار : 71496

پیشروی گسترده ارتش لیبی در بنغازی/آزادسازی کامل "درنه" از چنگال داعش

پیشروی گسترده ارتش لیبی در بنغازی/آزادسازی کامل "درنه" از چنگال داعش

مسئولان ارتش لیبی از آزادسازی کامل شهر درنه از چنگال داعش و بیرون راندن آنها از این شهر خبر دادند در حالی که ارتش توانسته است 95 درصد مقرهای گروه‌های تروریستی را در بنغازی تحت کنترل خود درآورد. همچنین شاهدان عینی اعلام کردند، یک فروند هلی‌کوپتر در جنوب شهر البیضاء سقوط کرده و منفجر شد.

مسئولان ارتش لیبی از آزادسازی کامل شهر درنه از چنگال داعش و بیرون راندن آنها از این شهر خبر دادند در حالی که ارتش توانسته است 95 درصد مقرهای گروه‌های تروریستی را در بنغازی تحت کنترل خود درآورد. همچنین شاهدان عینی اعلام کردند، یک فروند هلی‌کوپتر در جنوب شهر البیضاء سقوط کرده و منفجر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری بوابه الفجر، خلیفه العبیدی، مدیر دفتر رسانه‌ای فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی اعلام کرد: نیروهای ارتش لیبی به طور پیوسته پیشروی کرده و در حال حاضر کنترل 95 درصد مراکز تجمع گروه‌های تروریستی را در بنغازی در دست داشته و موفق شده‌اند آنها را به سوی اطراف بنغازی بیرون رانده و خودروها و اسلحه‌هایشان را مصادره کنند.

العبیدی افزود:‌ در این عملیات زندان‌های مخفی این گروه‌های تروریستی کشف شد اما در این زندان‌ها چیزی به جز مقداری لباس یافت نشد البته این امر نشان می‌دهد که تعدادی نظامی در این زندان‌ها بازداشت بوده‌اند.

از سوی دیگر خالد البرعصی، فرمانده نیروهای الصاعقه لیبی نیز در گفتگو با بوابه الفجر اظهار داشت: ارتش لیبی موفق به آزادسازی کامل شهر درنه از چنگ گروه تروریستی داعش شده و پس از وارد آوردن خساراتی گسترده به داعش با کمک نیروی هوایی، آنها را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه الفتائح در فاصله 20 کیلومتری جنوب شهر درنه کرد. علاوه بر این ارتش لیبی در نبردهایش علیه تروریسم پیروزی‌های بزرگ دیگری به دست آورد.

فرمانده نیروهای الصاعقه لیبی ادامه داد: در حال حاضر نیروهای ما در شهر بنغازی وارد نبردهای سختی با داعش شده‌اند و در راستای اعمال کنترل کامل خود بر شهر و فراهم کردن مقدمات برای آزادسازی کامل آن، دستاوردهای بزرگی داشته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: ‌فرماندهان شاخه‌های ارتش لیبی در عملیات‌ها برای پاکسازی کشور و حمایت از مردم در مقابل داعش، تحت امر فرمانده کل خود یعنی خلیفه حفتر هستند.

از سوی دیگر برخی شاهدان عینی از سقوط یک هلی کوپتر در فرودگاه نظامی الابرق واقع در جنوب شهر البیضاء در شرق لیبی و انفجار آن و کشته شدن تمامی سرنشینانش خبر دادند.

تا این لحظه هنوز علت سقوط و اینکه هلی کوپتر مذکور متعلق به کدامیک از طرف‌ها بوده و اینکه آیا هلی‌کوپتر حامل چهره‌های نظامی و یا فرماندهی بوده و یا در حال اجرای عملیاتی هوایی در بنغازی و یا درنه بوده، مشخص نشده است.

در همین راستا خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک مسئول نظامی در پایگاه هوایی بنینا که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد که این هلی‌کوپتر امدادرسان در حال انتقال هفت تن بود که در نزدیکی فرودگاه الابرق سقوط کرد و در این حادثه سه تن از مسافران آن از جمله پسر فرمانده عبد الرزاق الناظوری، رئیس ستاد کل ارتش لیبی وابسته به پارلمان طبرق کشته شدند و حال نجات یافتگان این حادثه وخیم است.

این مسئول نظامی بنینا ادامه داد:‌ هلی‌کوپتر مذکور از پایگاه هوایی بنینا در شهر بنغازی برخاسته و در پایگاه جمال عبد الناصر در شهر طبرق بر زمین نشست سپس عصر به سوی پایگاه هوایی الابرق در شهر البیضاء پرواز کرد اما هنگام فرود به دلیل مشکلی فنی در یکی از موتورهایش سقوط کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha