• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95020602788
  • خبرنگار : 71477

اوباما 250 نیروی دیگر به سوریه اعزام می‌کند

اوباما 250 نیروی دیگر به سوریه اعزام می‌کند

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) از اعزام 250 مستشار نظامی دیگر به سوریه خبر داد؛ اقدامی که همزمان با پیشروی کند آتش‌بس، کمک آمریکا به مخالفان سوری را تشدید می‌کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) از اعزام 250 مستشار نظامی دیگر به سوریه خبر داد؛ اقدامی که همزمان با پیشروی کند آتش‌بس، کمک آمریکا به مخالفان سوری را تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که به آلمان سفر کرده، در جریان سخنرانی‌اش در نمایشگاه تجاری هانوفر و پیش از دیدار با رهبران اروپا گفت: 250 پرسنل دیگر در قالب مستشار نظامی به سوریه اعزام می‌شوند.

یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن پیشتر گفته بود، رئیس‌جمهوری آمریکا امروز اعلام خواهد کرد که اجازه داده 250 نیروی دیگر در سوریه مستقر شوند و اوباما در جریان سخنرانی‌اش در شهر هانوفر آلمان این استقرار را تایید خواهد کرد. نیروهای آمریکا در سوریه اجازه دارند تا به مخالفان سوری و نیروهای ضد داعش مشاوره داده و به آن‌ها کمک کنند.

رهبران انگلیس، فرانسه و ایتالیا نیز امروز به نشست اوباما و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ملحق می‌شوند که به درخواست رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته و بر مبارزه با داعش متمرکز خواهد بود. این مقام دولت آمریکا افزود: اوباما اجازه انجام یک سری اقدامات برای افزایش حمایت از شرکایمان را در این منطقه صادر کرده که شامل نیروهای امنیتی عراق و همچنین نیروهای محلی سوریه که با داعش مبارزه می‌کنند، می‌شود.

اوباما روز یکشنبه به طرفین درگیر در سوریه برای بازگشت به میز مذاکرات و برقراری مجددا یک آتش‌بس با میانجی‌گری بین‌المللی تاکید کرد. وی در جریان کنفرانسی خبری در آلمان گفت: من اخیرا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کردم تا مطمئن شوم که می‌توانیم مجددا یک آتش‌بس و توقف اقدامات خصمانه را برقرار کنیم.

کاخ سفید تاکید دارد که این آتش بس تنها راه برای بیرون آمدن از این جنگ وحشیانه پنج ساله است. در این بین فشارها بر اوباما در آمریکا که شاهد رقابت تنگاتنگ ریاست جمهوری است و همچنین از طرف متحدان اروپایی که خواستار توقف سیل گسترده آوارگان هستند، در حال افزایش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha