• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 95020602842
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر انجمن حمایت از حیوانات مشهد:

پناهگاه مناسب حیوانات در مشهد وجود ندارد

پناهگاه مناسب حیوانات در مشهد وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی دبیر انجمن حمایت از حیوانات مشهد معتقد است در حال حاضر پناهگاهی با شرایط مناسب که انجمن حمایت از حیوانات از آن حمایت کند، در مشهد وجود ندارد.

دبیر انجمن حمایت از حیوانات مشهد معتقد است در حال حاضر پناهگاهی با شرایط مناسب که انجمن حمایت از حیوانات از آن حمایت کند، در مشهد وجود ندارد.

سعید ضمیری اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان مطلب فوق، اظهار کرد: تا کنون تعدادی از افراد با کمک به حیوانات اقدام به جمع‌آوری سگ‌ها کرده‌اند که بدون هماهنگی با انجمن و بدون بهره‌گیری از کمترین استانداردها در برخی از موارد موجب بیماری و تلفات فراوان در این حیوانات شده است.

وی اضافه کرد: انجمن حمایت از حیوانات بر این اعتقاد است که پناهگاهی که برای حیوان احداث می‌شود حتما باید شرایط مناسب برای نگهداری از حیوانات را داشته باشد زمینی که به دور آن فنس کشیده می‌شود زندان حیوانات است نه پناهگاه.

ضمیری اخلاقی ادامه داد: در مورد پناهگاه انجمن معتقد است که حیوانات به جز غذا و محل زندگی نیاز به توجه دارند، چیزی که در مجموعه پر تعداد عملی نیست، بنابراین انجمن نگهداری جمعی از حیوانات را در طول دوره درمان مجاز می‌داند و پس از آن حیوانات را بسته به شرایط فیزیکی به افراد علاقه‌مند واگذار می‌کند.

دبیر انجمن حمایت از حیوانات مشهد عنوان کرد: دفتر انجمن حمایت از حیوانات در مشهد در راستای تحقق بستر فعالیت خود در حال حاضر به پیگیری‌های اداری و رسیدگی برای ایجاد حراست پرداخته در همین راستا فعالیت‌های گسترده در راستای توقف‌سازی غیر اصولی در سوله ده غیبی در پایان سال گذشته صورت گرفت و این رویه کماکان تا رسیدن به شرایط استاندارد وزارت کشور پیگیری می‌شود.

وی در خصوص حمایت بخش‌های دولتی از انجمن حمایت از حیوانات، عنوان کرد: متاسفانه حمایتی در این خصوص وجود ندارد زیرا فلسفه وجودی سازمان‌های غیردولتی صرفا به دلیل عدم کارایی سازمان‌های دولتی است به دلیل اینکه اگر سازمان‌های دولتی وظایف خود را به نحو احسن انجام داده بودند نیاز به تشکیل انجمن‌های غیر دولتی نبود بنابراین سازمان‌های دولتی به انجمن‌های غیر دولتی به عنوان عدم نماد کارایی خود نگاه می‌کنند و دل خوشی از آنها ندارند.

وی با اشاره به اینکه انجمن حمایت از حیوانات یک انجمن مردمی و زیست‌محیطی از گروه تشکل‌های غیر دولتی است که از نظر قانونی نیز به تایید وزارت کشور، اطلاعات نیروی انتظامی و ثبت شرکت‌ها رسیده است، گفت: انجمن حمایت از حیوانات پس از 6 ماه فعالیت با نام بین‌المللی iran s.p.c.a به جهانیان معرفی شده و با حمایت از حیوانات مورد آزار، ‌بی پناه و در حال انقراض در حال تلاش برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر زندگی برای حیوانات است.

دبیر انجمن حمایت از حیوانات مشهد در خصوص مرام‌نامه این انجمن، اظهار کرد: ممانعت از جرم و ستم به حیوانات، توسعه معلومات و تشویق افراد به کمک انسانی و شرافتمندانه درباره حقوق حیوانات، ‌ایجاد مسئولیت فردی در قبال حیوانات در جهت تخفیف آلام آنها و اقدام در جهت تامین آسایش، بهداشت، غذا و جای کافی برای حیوانات، مبارزه با شکار حیوانات ‌و ... از جمله موارد اساس‌نامه انجمن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha