• دوشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95020603142
  • منبع : نمایندگی گیلان

جولان زباله‌های گردشگران در پارک جنگلی کیاشهر

جولان زباله‌های گردشگران در پارک جنگلی کیاشهر

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه اشرفیه از پاکسازی زباله‌های بخش بزرگی از پارک جنگلی کیاشهر خبر داد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آستانه اشرفیه از پاکسازی زباله‌های بخش بزرگی از پارک جنگلی کیاشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، در جنوب دریای خزر در استان گیلان جایی که رودخانه خروشان سفیدرود در بندر کیاشهر به این دریا می‌پیوندد جنگلی کوچک اما دیدنی خودنمایی می‌کند.

محدوده جنگلی 18 هکتاری امروزه در داخل شهر ساحلی بندرکیاشهر به پارک جنگلی تبدیل شده است.

این پارک از شمال به اراضی سایت گردشگری ساحل کیاشهر، از جنوب به بافت شهری، از شرق به دهکده ساحلی و از غرب به نهالستان کیاشهر منتهی می‌شود.

عمده پوشش گیاهی این پارک از درختان توسکای ساحلی تشکیل شده است که به‌طور خالص و یکنواخت در سطح پارک در مجاورت جاده و مزارع برنج قرار دارند. در برخی نقاط آن نیز گیاهان بالا رونده با ساقه‌های در هم پیچیده ضمن ایجاد زیبایی وحشی، نمایی از جنگل طبیعی و چشم‌نواز را به وجود آورده است.

قرارگیری پارک جنگلی کیاشهر در کنار مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا منظره ای جذاب و دلپذیر را به وجود آورده است.

این همجواری جنگل،مرداب و دریا مجموعه ای از زیبایی های طبیعی را در این منطقه به وجود آورده است که اگر بگوئیم در خاورمیانه بی‌همتا و در دنیا کم‌نظیر است سخن به گزاف نگفته‌ایم.

در سال‌های اخیر لزوم توجه به گردشگری به‌عنوان صنعتی درآمدزا و سالم اهمیت پارک جنگلی بندر کیاشهر را در استان گیلان بیش از پیش نمایان کرده است. اهمیتی که پس از به بهره‌برداری رسیدن پل بزرگ کیاشهر و احیای خط ساحلی دریای خزر نمایان‌تر شده است.

«غلامی» رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستانه‌اشرفیه از پاکسازی این پارک جنگلی زیبا از از زباله‌های بجا مانده از گردشگران و فعالیت‌های گردشگری خبر داد و گفت: زباله های بخش بزرگی از پارک جنگلی کیاشهر با حضور تعدادی از اعضای تشکل‌های حامی محیط‌زیست و مسئولان این شهرستان پاکسازی شد.

وی افزود: لازم است اطلاع‌رسانی‌های بیشتری به مسافران داده شود تا در حفظ محیط‌زیست این پارک جنگلی کوشا باشند.

غلامی با اشاره به این‌که پسماند یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست محیطی در کیاشهر است، تصریح کرد: فرمانداری شهرستان آستانه ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و قدردانی از حضور دوستداران محیط‌زیست قول داده است تا با جدیت پیگیر حل معضل پسماند در سطح شهرستان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha