• سه‌شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 95020703561
  • منبع : نمایندگی البرز

ضرورت احیای فضای سبز و حفظ اموال کاخ مروارید

ضرورت احیای فضای سبز و حفظ اموال کاخ مروارید

ایسنا/البرز معاون میراث فرهنگی البرز گفت: تا زمانی که تکلیف مالکیت کاخ مروارید مشخص نشود انجام عملیات مرمت منطقی به نظر نمی‌رسد.

معاون میراث فرهنگی البرز گفت: تا زمانی که تکلیف مالکیت کاخ مروارید مشخص نشود انجام عملیات مرمت منطقی به نظر نمی‌رسد.

مهناز طاهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: اولویت میراث فرهنگی در خصوص کاخ مروارید احیای فضای سبز و حفظ اموال موجود است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف مالکیت این کاخ مشخص نشده و تا زمانی که این مجموعه به طورکامل به میراث فرهنگی واگذار نشود انجام عملیات مرمت در آن سودی نخواهد داشت.

طاهری افزود: سال گذشته بیش از 50 میلیون تومان برای احیای فضای سبز این کاخ هزینه شد ولی از آنجایی که خسارات وارد شده به محوطه بیرونی و فضای سبز این مجموعه بسیار زیاد است، این هزینه کرد اصلا مشخص نیست .

وی درخصوص اهمیت حفظ اموال این کاخ توضیح داد: هرچند زمانی که میراث فرهنگی این کاخ را تحویل گرفت چیز زیادی از اموال آن باقی نمانده بود ولی مجموعه میراث تلاش دارد همین اموال باقی مانده را حفظ و مرمت کند.

طاهری ابراز کرد: بدون شک این کاخ بدون اشیاء و اموالی که ازآن سال ها باقی مانده و نماد زندگی اشرافی خاندان پهلوی است چندان جذاب نیست.

این مسئول ادامه داد: درمرحله اول اشیاء و اموال باقی مانده شناسنامه دار می شوند و پس از آن فرایند مرمت و بازسازی آنها آغاز می شود.

معاون میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت ایجاد موزه باستان شناسی در استان تاکید کرد و گفت: این که استانی با جمعیت سه میلیون نفر موزه باستانی شناسی نداشته باشد چیزی جر فاجعه فرهنگی نیست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از استان های محروم کشور موزه باستان شناسی دارند ولی البرز علی رغم ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد از داشتن این مجموعه محروم مانده است .

وی توضیح داد: مهترین مشکل برای ایجاد این موزه نبود زمین مناسب است چراکه جایی که موزه ساخته می شود باید از شرایط مناسبی برخوردار باشد تا تامین امنیت آن به راحتی صورت بگیرد.

این مسئول در پایان گفت: تا کنون چند زمین درمناطق مختلف استان برای ساخت موزه پیشنهاد شده ولی سازمان میراث فرهنگی تاکید دارد موزه باستان شناسی البرز باید در مرکز این استان ساخته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha