• چهارشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95020804888
  • خبرنگار : 71503

آغاز اجلاس آسیا - اقیانوسیه در تبریز

هفتمین اجلاس نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه با حضور نمایندگان چهار منطقه آسیایی هشتم اردیبهشت‌ماه در تبریز آغاز به کار کرد.

هفتمین اجلاس نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه با حضور نمایندگان چهار منطقه آسیایی هشتم اردیبهشت‌ماه در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس صنایع دستی ایسنا، معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور درباره نشستی که امروز برگزار شد، گفت: در این نشست از نظر علمی و تشکیلاتی درباره برخی پروژه‌ها از جمله تدوین دانشنامه صنایع دستی آسیا - اقیانوسیه، رنگرزی سنتی و بازارها در کشورهای آسیایی صحبت شد.

بهمن نامور مطلق ادامه داد: بحث رنگرزی سنتی در صنایع دستی در دنیا در حال تهدید است و قرار شده تا شورای آسیا - اقیانوسیه با مشارکت ایران در این زمینه فعالیت کند.

او بیان کرد: قرار است در ادامه هفتمین نشست اجلاس نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه که امروز برگزار می‌شود، درباره ابزارهای آسیایی ایران در شورای WCC گفت‌وگو شود.

معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: فردا نیز همایش بزرگی با عنوان صلح، خلاقیت و صنایع دستی در تبریز برگزار می‌شود و قرار است در این همایش درباره یکی از راه‌های گسترش صلح، گردشگری و تبادل صنایع دستی صحبت شود، زیرا ما می‌توانیم از این فرصت در کشور استفاده کنیم.

نامور مطلق همچنین از بازدید نمایندگان مناطق شش‌گانه آسیا - اقیانوسیه از شهرستان اسکو خبر داد و گفت: اسکو، پروژه بزرگ چاپ باتیک در آسیای جنوب شرقی است که قرار است آن را با دیگر کشورها مرتبط کنیم.

او همچنین درباره تدوین دانشنامه صنایع دستی توضیح داد: مسوولیت این کار برعهده یک محقق استرالیایی است و قرار است همه کشورها در نوشتن آن مشارکت کنند. ایران نیز اطلاعاتی را به صورت دیجیتال آماده کرده، اما برای ادامه این کار اعتباری مجزا نیاز دارد. ما می‌خواهیم رشته‌های بیشتری از صنایع دستی را در این دانشنامه ثبت کنیم، زیرا این موضوع به برندسازی صنایع دستی ایران کمک می‌کند. ایران بیشترین تنوع صنایع دستی را در دنیا دارد و تهیه این دانشنامه سال‌ها زمان می‌برد.

معاون صنایع دستی کشور درباره بودجه مورد نیاز برای تنظیم دانشنامه صنایع دستی ایران، گفت: حداقل به یک میلیارد تومان بودجه برای هر سال نیاز داریم تا بعد از چندین سال به جمع‌آوری، ویرایش، تنظیم و در نهایت، صفحه‌آرایی آن برسیم.

در هفتمین اجلاس آسیا - اقیانوسیه که اکنون در شهر تبریز در حال برگزاری است، نمایندگانی از کشورهای استرالیا، هند، اندونزی، مالزی، کویت، عمان و قرقیزستان حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha