• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95021207033
  • منبع : نمایندگی مرکزی

حمایت یک درصدی صنایع، حلال چالش‌های انجمن‌های حمایتی

حمایت یک درصدی صنایع، حلال چالش‌های انجمن‌های حمایتی

ایسنا/مرکزی ‌مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان مرکزی گفت: با اختصاص یک درصد از سود صنایع می‌توان بسیاری از مشکلات انجمن‌های حمایت از بیماران را مرتفع کرد.

‌مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان مرکزی گفت: با اختصاص یک درصد از سود صنایع می‌توان بسیاری از مشکلات انجمن‌های حمایت از بیماران را مرتفع کرد.

علیرضا افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی – مهمترین کاری که توسط انجمن انجام می‌شود را شناساندن بیماری به منظور کاهش ورودی‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه همواره در تلاش هستیم که نحوه و روش درمان درست را به بیماران ارائه دهیم، افزود: ورزش برای بیماران دیابتی بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل قرارداری با مدیریت اسبق کارخانه آلومینیوم اراک به منظور استفاده از سالن، وسایل ورزشی و پارک ایرالکو به مدت یک سال منعقد شد.

افتخاری با بیان اینکه این بیماری از طریق تغذیه درست قابل کنترل است، گفت: در همین راستا و به منظور کاهش ورودی به این بیماری اطلاع‌رسانی به مدارس از طریق برنامه‌های مختلف همچون بیان علائم و نوع درمان بیماری دیابت انجام می‌شود، تا قبل از حاد شدن بیماری مراتب درمان دنبال شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان با اشاره به تلاش‌های مثبتی که دولت در مسیر طرح تحول نظام سلامت داشته است، تصریح کرد: کمک زیادی به بیماران شده است، اما در بحث خودمراقبتی اقدامی نشده است، در صورتی که اگر این بحث دنبال شود، بسیاری از هزینه‌های درمانی به صفر می‌رسد.

وی با تاکید براینکه دولت هیچ اقدامی را برای خودمراقبتی دنبال نکرده و حتی هزینه انسولین تحت پوشش بیمه قرار ندارد، اظهار کرد: دولت در حوزه سلامت بسیار موفق بوده اما هنوز وارد بحث خودمراقبتی نشده، در حالی ضرورت ورود به این مبحث کاملا محسوس است.

وی عنوان کرد: برخی بیماران دیابتی گاه هر روز باید به درمانگاه مراجعه کنند و براین اساس حتی اگر کل پرسنل حوزه درمان و سلامت استان را به این بیماران اختصاص دهیم، همچنان مشکلات و کمبودها به طور کامل جبران نمی‌شود.

افتخاری اضافه کرد: بیماران دیابتی باید هر روز قند خون خود را چک کنند و هر سه ماه یکبار آزمایش بدهند، البته وعده غذایی سالمی باید مصرف کنند و دائما نوع تغذیه آنها چک شود و در صورت غفلت از این امر مشکلات حادی بروز می‌کند.

وی با تاکید براینکه انجام همه این مسائل نیازمند هزینه است، افزود: مسئولین امر توجه بیشتری نسبت به بیماران دیابتی داشته باشند.

افتخاری با اشاره به اینکه انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان تاکنون از کسی کمک نگرفته است و حتی پرسنل آن حقوقی دریافت نمی‌کنند گفت: در صورتی که هستند انجمن‌های حمایتی بسیاری که پرسنل آنها حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند. در این شرایط برای تامین مخارج انجمن طرح‌هایی در قالب ایجاد توسعه ورزشگاه‌ها با استفاده از مالیات بر ارزش افزوده و حمایت صنایع به استانداری ارائه شده است تا آنها از طریق درآمد پایدار کسب کنند و البته بخشی از مشکلات زیرساختی نیز مرتفع شود، اما هنوز این طرح‌ها به نتیجه نهایی نرسیده است

وی با بیان اینکه اگر صنایع تنها یک درصد از سود خود را به انجمن‌های حمایتی اختصاص دهند، بسیاری از مسائل حل می‌شود، تصریح کرد: با برخی از شرکت‌ها توافقات اولیه انجام گرفته است که قطعا این حمایت در توسعه زیرساخت‌های ورزشی ویژه بیماران دیابتی و احداث درمانگاه فوق تخصصی با هدف درمان بیماری و کنترل آن نیز کارآمد خواهد بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان مرکزی تاکید کرد: بیماران دیابتی باید هر فصل آزمایش بدهند و این امر 120 هزار تومان هزینه در پی دارد، علاوه بر آن باید خودمراقبتی و رژیم غذایی خاصی داشته باشند که این امر نیز قطعا هزینه‌بر است، باید ماهی، مرغ و انواع مغزها را مصرف کنند که گران است و در توان مالی بسیاری از بیماران دیابتی نیست، به همین دلیل باید انجمن به آنها کمک کند و این امر مستلزم داشتن درآمد پایدار برای رفع نیاز مددجویان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha