• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 95021207196
  • خبرنگار : 71503

نمایشگاهی از هنر 800 ساله

نمایشگاهی از هنر 800 ساله

هیاس حسینی، هنرمند دارای درجه یک هنری در رشته شیشه‌گری ‌آثار خود را در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به نمایش می‌گذارد.

هیاس حسینی، هنرمند دارای درجه یک هنری در رشته شیشه‌گری ‌آثار خود را در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به نمایش می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، این هنرمند 23 ساله درباره معرفی این رشته گفت: پس از پایان هنرستان، تحصیلات دانشگاهی خود را در صنایع آموزشی و رشته شیشه‌گری و ساخت لوازم آزمایشگاهی در چند کشور ادامه دادم.

او ادامه داد: شیشه‌گری از رشته‌های هنری بسیار قدیمی است که پیشینه تاریخی آن به 800 سال پیش از میلاد برمی‌گردد، بنابراین از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. من نیز از زمانی که با این رشته آشنا شده‌ام، همواره سعی داشتم تا این رشته را که در بین مردم کمتر شناخته شده بیشتر معرفی کنم.

حسینی افزود: این هنر بسیار ساده و با استفاده از حداقل امکانات و ابزارهای ساده شامل یک کپسول گاز، دستگاه اکسیژن‌ساز با بهره‌گیری و الهام از طرح‌های سنتی و مدرن انجام می‌شود. می‌توان با نمایش عمومی این رشته و قابلیت‌هایی که دارد از فراموشیِ آن جلوگیری کرد.

این هنرمند درباره جنس آثار تولیدی بیان کرد: از مواد شیشه‌ای آماده در رنگ‌ها و ابعاد مختلف به صورت تو پُر و تو خالی برای خلق این آثار هنری استفاده می‌شود. همچنین قیمت آثار با توجه به نوع کار، رنگ و کیفیت شیشه های بکار رفته در اثار متغییر است.

او یادآور شد: صنایع‌دستی سه ضلع دارد. ضلع اول استاد کار است که با دانش و توانایی خود هنر را به دانش پژوهان معرفی می‌کند، ضلع دوم مردم هستند که در صورتی که آگاهی کافی نسبت به هنری داشته باشند و در جریان روند تولید قرار گرفته باشند ناخودآگاه به سمت آن رشته سوق داده می‌شوند و ضلع سوم حمایت‌هاست که اگر دولت و مسئولان از هنرِ هنرمند و صنایع دستی در قالب برپایی نمایشگاه، کارگاه زنده، فستیوال‌های مختلف حمایت کنند، می‌تواند در معرفی و بقای صنایع‌دستی موثر باشد و صنایع‌دستی به جایگاهی درخور آن دست یابد.

حسینی گفت: اگر دولت و مسئولان از هنرمندان جوان و با پشتکار رشته‌های مختلف صنایع دستی حمایت کنند هم می‌توان به ایجاد اشتغال و ارزآوری در کشور کمک کرد. برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی به صورت منسجم، شرکت در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در داخل و خارج از کشور می‌تواند در حوزه صنایع دستی به هنرمندان و برای دیده شدن و معرفی هرچه بیشتر و بهتر هنر و رشته مورد فعالیت‌شان کمک کننده باشد.

در این نمایشگاه در کنار نمایش عمومی آثار، نحوه تولید اثر توسط هنرمند شیشه‌گر به صورت زنده برای مخاطبین انجام می‌شود.

این نمایشگاه از 11 تا 15 اردیبهشت ماه در ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha