• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021207242
  • خبرنگار : 71129

تظاهرات گسترده روز جهانی کارگر در کره جنوبی

تظاهرات گسترده روز جهانی کارگر در کره جنوبی

ده‌ها هزار تن از مردم کره جنوبی امروز (یکشنبه) مصادف با روز جهانی کارگر در اعتراض به اصلاحات کاری از سوی دولت سئول دست به راهپیمایی زده و خواستار افزایش دستمزدها شدند.

ده‌ها هزار تن از مردم کره جنوبی امروز (یکشنبه) مصادف با روز جهانی کارگر در اعتراض به اصلاحات کاری از سوی دولت سئول دست به راهپیمایی زده و خواستار افزایش دستمزدها شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فعالان کارگری می گویند که لایحه ایجاد اصلاحات در قوانین کاری که از سوی دولت پارک گئون های، رییس جمهوری کره جنوبی و حزب حاکم سائه‌نوری مطرح شده، دست کمپانی‌ها و کارفرمایان را برای اخراج کارمندان و کارگران بازتر می کند.

فعالان کارگری و اتحادیه‌های کارگری در جریان این تجمع اعتراضی که در مقابل سئول پلازا در شهرداری سئول برگزار شد،‌ فریاد می زدند:‌ در مقابل این لایحه شیطانی با یکدیگر هماهنگ رفتار می کنیم!

حدود 30 هزار تن از کارگران از اتحادیه‌های کارگری در این راهپیمایی حضور داشتند.

بسیاری از شرکت کنندگان که در این راهپیمایی حضور داشتند بنرهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود:‌ "مرگ بر اخراج آسان" یا "از حقوق ما برای کار کردن حفاظت کنید!" و شعارهایی چون "با دولت سئول که به دنبال سرکوب حقوق کارگران است مقابله کنید"‌.

تعداد دیگری از معترضان پرچم هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "دستمزد حداقلی 10 هزار وون".

تعدادی دیگر از معترضان نیز در مرکز سئول دست به اعتراض علیه دولت پارک گئون های زده و خواستار لغو این لایحه و کوتاهتر شدن ساعات کاری شدند.

در کره جنوبی کارگران و کارمندان سالانه 2124 ساعت کار می کنند که بالاترین در سطح جهان است درحالیکه میانگین ساعت کاری باید 1770 ساعت باشد.

راهپیمایی سال گذشته میلادی در روز جهانی کارگر با خشونت همراه بود و بین معترضان و پلیس درگیری رخ داد و پلیس از آب پرفشار و اسپری فلفل برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد و تعدادی از معترضان نیز به شدت زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha