• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021307493
  • خبرنگار : 71516

درخواست سازمان ملل از طرفین یمنی برای بازگشت به مذاکرات صلح

درخواست سازمان ملل از طرفین یمنی برای بازگشت به مذاکرات صلح

پس از خروج هیئت دولت مستعفی یمن از مذاکرات مستقیم با انصارالله در کویت، سازمان ملل از "هردو طرف‌" خواست بخاطر مردم این یمن به پای میز مذاکره بازگردند.

پس از خروج هیئت دولت مستعفی یمن از مذاکرات مستقیم با انصارالله در کویت، سازمان ملل از "هردو طرف‌" خواست بخاطر مردم این یمن به پای میز مذاکره بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رأی الیوم، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: به رغم اینکه طی روزهای گذشته مذاکرات میان طرف‌های یمنی در فضای مثبتی برگزار شد اما هیئت دولت یمن مشارکت خود را در جلسات مشترک با هیئت انصارالله به دلیل رخدادهایی که در عمران رخ داده، به تعلیق درآورد.

وی گفت: ما دلایل این تصمیم را درک می‌کنیم اما از همگان می‌خواهیم با حسن نیت و درایت در مذاکراتی که یمنی‌ها روی آن حساب باز کرده‌اند، شرکت کنند. ما معتقدیم که تمامی مسائل مورد اختلاف باید با شفافیت کامل بر سر میز مذاکره مطرح شود تا به راهکار فراگیری برای حل بحران دست یابیم؛ راهکاری که به رخدادهایی که برخی برای فشار بر دیگری از آن بهره‌برداری می‌کنند، پایان دهد.

الشیخ احمد گفت: تنها راه حل بحران، مذاکرات مسالمت آمیز و پایبندی کامل به قطعنامه‌های شورای امنیت و نقشه راهی است که طرح شورای همکاری خلیج فارس و مذاکرات ملی آن را ترسیم کرده است.

وی گفت: ما از طریق کمیته‌های محلی در تماس مداوم با کمیته آتش‌بس برای تثبیت آتش‌بس هستیم.

کارشناسان سازمان ملل در حال حاضر در حال بررسی پیشنهادات و طرح‌هایی هستند که طرف‌های یمنی درباره حل بحران ارائه کرده‌اند.

الشیخ احمد، بعد از ظهر روز یکشنبه با هیئت انصارالله در کویت دیدار کرد.

همچنین بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تماس گرفته و از وی بخاطر میزبانی از مذاکرات صلح یمن قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha