• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95021308021
  • خبرنگار : 71129

تاتارهای کریمه به دنبال فشارهای بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه

رهبر تاتارهای کریمه گفته است، اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها علیه روسیه را بیشتر کند تا این کشور سیاست "خصمانه" خود را تغییر دهد.

رهبر تاتارهای کریمه گفته است، اتحادیه اروپا باید تحریم‌ها علیه روسیه را بیشتر کند تا این کشور سیاست "خصمانه" خود را تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رفعت چوباروف، رهبر تاتارهای کریمه در مصاحبه‌ای گفت:‌ از زمان الحاق شبه جزیره کریمه در 2014 به روسیه، این کشور اقداماتش را برای اعمال فشار بر مردم در این شبه جزیره افزایش داده است. ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا موضع خود را متحد کند و تحریم‌ها علیه روسیه را برای متوقف کردن تصمیمات خصمانه از سوی این کشور، بیشتر کند.

روسیه در مه 2014 این شبه جزیره را به خود ملحق کرد و از آن زمان تاکنون اقلیت مسلمان تاتار در این شبه جزیره از اعمال فشارهای روسیه شکایت دارند.

رهبر تاتارهای کریمه به انتقاد شدید از تصمیم یکی از دادگاه‌ها در کریمه پرداخت که اخیرا فعالیت‌های هیات اجرایی و قانون گذاری تاتارها را که به صورت دموکراتیک است، متوقف کرده است.

وی ادامه داد: آنها زمین ما را اشغال کرده‌اند. آنها دادگاه‌های خودشان را در سرزمین ما به راه انداخته‌اند. این تصمیم مشروعیتی ندارد. ما نگران افزایش فشارهای سیاسی علیه تاتارهای کریمه هستیم. ما می‌خواهیم روس‌ها از کریمه بروند و آن را به اوکراین بازگردانند. ما خواهان انسجام و یکپارچگی مجدد با اوکراین هستیم و این مهم تنها با فشارهای سیاسی و اقتصادی اتحادیه اروپا به دست می‌آید.

رهبر تاتارهای کریمه گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی شامل اتریش، ایتالیا و فرانسه به دنبال نرم تر کردن موضعشان در مقابل روسیه هستند. به نظر ما این یک اشتباه بزرگ است. ما نه تنها از اتحادیه اروپا می‌خواهیم تا تحریم‌ها را طولانی تر کند، بلکه خواهان بیشتر کردن آنها علیه روسیه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha