• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021408755
  • خبرنگار : 71457

حملات شورشیان سوری به بیمارستان و چندین نقطه از شهر حلب

حملات شورشیان سوری به بیمارستان و چندین نقطه از شهر حلب

در حملات خمپاره‌ای شدید گروه‌های مسلح به مناطقی در شهر حلب از جمله بیمارستان این شهر بیش از 20 غیرنظامی کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی‌ شدند.

در حملات خمپاره‌ای شدید گروه‌های مسلح به مناطقی در شهر حلب از جمله بیمارستان این شهر بیش از 20 غیرنظامی کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی‌ شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، در حملات گروه‌های مسلح با بیش از 65 راکت به محله‌های خیایان نیل، سبیل، موکاکبو و منطقه رازی در حلب 11 غیرنظامی جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، روزنامه القدس العربی به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که گروه‌های مخالف صبح امروز (سه‌شنبه) به شدت محله‌های غربی تحت کنترل نظام سوریه در شهر حلب واقع در شمال سوریه را هدف قرار دادند که این حملات به کشته شدن چهار غیرنظامی از جمله یک کودک و زخمی شدن حدود 50 تن دیگر انجامید.

رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، گروه‌های تندرو و مسلح به شدت در طول شب و سپس صبح سه شنبه با ده‌ها راکت محله‌های غربی حلب را هدف قرار دادند که از جمله این مناطق موکاکبو، مشارقه، اشرفیه، خیابان نیل و سریان بودند.

در مقابل، طبق آنچه که خبرگزاری فرانسه و دیده بان حقوق بشر گزارش دادند، هیچ گونه حمله هوایی به مناطق شرقی تحت تصرف گروه‌های مخالف ثبت نشده است.

در شب هنگام، طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، درگیری‌هایی میان نیروهای نظام با گروه‌های تندرو و مسلح در اطراف محله جمعیت زهراء و اطراف محله راشدین که تحت کنترل نظام سوریه است، رخ داد.

حمله به بیمارستانی در حلب

از سوی دیگر، تلویزیون سوریه گزارش داد که در حمله به بیمارستانی در حلب سه زن کشته شده و 17 تن دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گزارش دیده بان حقوق بشر، حملات از بیش از 10 روز قبل به شهر حلب شدید شده است که به کشته شدن بیش از 250 غیرنظامی از جمله 50 کودک انجامیده است.

جنگنده‌های سوری مناطق شرقی را که تحت تصرف مخالفان مسلح و گروه‌های تندرو است هدف قرار می‌دهند و گروه‌های مسلح با راکت محله‌های غربی را که تحت کنترل نظام سوریه است به شدت هدف قرار داده و جان غیرنظامیان را می‌گیرند.

در همین حال خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های سوری در عملیات نظامی علیه افراد مسلح در حلب مشارکت می‌کنند.

طبق گزارش این شبکه در حملات در حلب تمامی گروه‌های مسلح از جمله جبهه النصره، احرار الشام و نورالدین زنکی مشارکت می‌کنند. گروه‌های مسلح با یک خودروی بمب گذاری شده محله جمعیت زهرا در حلب را هدف قرار دادند. درگیری‌ها در تمامی محورها در شهر حلب نیز شدید شده است. ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح به جبهه جمعیت زهرا در حلب را ناکام گذاشت.

درگیری‌های شدیدی نیز میان ارتش سوریه و افراد مسلح در جبهه بوحوثون العلمیه در حلب رخ داده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha