• سه‌شنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95021408918
  • خبرنگار : 71405

در دیدار وزیر خارجه مالزی با ولایتی مطرح شد؛

عزم تهران و کوالالامپور برای توسعه روابط

عزم تهران و کوالالامپور برای توسعه روابط

در دیدار وزیر خارجه مالزی با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، دو طرف خواهان توسعه روابط و احیای مجدد تعاملات دو کشور شدند.

در دیدار وزیر خارجه مالزی با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع، دو طرف خواهان توسعه روابط و احیای مجدد تعاملات دو کشور شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنیفه امان عصر امروز (سه‌شنبه)، با علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

امان که برای دومین‌بار به تهران سفر کرده بود پس از دیدار با ولایتی از تمایل مالزی برای ارتقای روابط با تهران در حوزه‌های اقتصادی و تکنولوژی‌های روز خبر داد.

او ادامه داد: ما خواهان توسعه تعاملات و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انرژی، گاز، پتروشیمی و فن‌آوری اطلاعات ایران هستیم.

وزیر خارجه مالزی هم‌چنین با اشاره به محورهای گفت‌وگو با ولایتی گفت: علاوه بر روابط سیاسی و اقتصادی امروز در خصوص مقابله با تروریسم و افراط گرایی در منطقه نیز گفت‌وگو کردیم.

امان با تاکید بر اهمیت مقابله با ترویسم برای مالزی افزود: هرچند ما از منطقه دور هستیم ولی دوری مسافت هیچ تامینی در برابر حملات تروریست‌ها نیست. ما نیز با شما دینی مشترک داریم و گسترش تروریسم برای همه ما به یک اندازه خطرناک است.

ولایتی نیز در دیدار با امان خاطرنشان کرد: روابط تهران و کوالالامپور سابقه‌ای دیرینه دارد و دو طرف برای آغاز مجدد با عزمی راسخ قدم در راه گسترش روابط گذاشته‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حضور دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی گفت: حضور پر رنگ مالزی در "آ.س.آ ن" و نقش محور ایران در سازمان" اکو" زمینه‌ساز همکاری و نزدیکی هرچه بیش‌تر دو کشور است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز بر لزوم مقابله با گروه‌های تروریستی تاکید کرد و افزود: هرچند تروریسم در منطقه از سوی بیگانگان ایجاد شده است ولی ما با همکاری یکدیگر باید آن را از بین ببریم.

ولایتی تاکید کرد: فرصت خوبی برای گسترش روابط ایران و مالزی فراهم شده است و دو کشور باید با همکاری موانع موجود را از سر راه بردارند.

وزیر خارجه مالزی که شب گذشته وارد تهران شد صبح با همتای ایرانی خود دیدار کرده و پس از آن در مرکز تحقیقات استراتژیک با ولایتی دیدار کرد.

در پایان این دیدار ولایتی هدیه‌ای را به رسم یادبود به امان داد و هیات مالزی نیز مجوعه کتاب‌های منتشر شده در این کشور را در مقابل به او اهدا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha