• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95021709917
  • خبرنگار : 71129

ده‌ها کشته در حمله به یک اردوگاه آوارگان در ادلب سوریه

ده‌ها کشته در حمله به یک اردوگاه آوارگان در ادلب سوریه

ناظران و شاهدان عینی در سوریه می‌گویند، حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان در استان ادلب در شمال این کشور ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. خبرگزاری آسوشیتد پرس شمار کشته‌ها را ٢٨ نفر گزارش کرده است.

ناظران و شاهدان عینی در سوریه می‌گویند، حمله هوایی به یک اردوگاه آوارگان در استان ادلب در شمال این کشور ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. خبرگزاری آسوشیتد پرس شمار کشته‌ها را ٢٨ نفر گزارش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در واکنش اولیه به حمله هوایی علیه این اردوگاه آوارگان گفت: اگر چه هنوز معلوم نشده این حمله هوایی از سوی کدام نیروی هوایی صورت گرفته اما هیچ عذر و بهانه‌ای برای بمباران زنان و کودکانی که از بیم جنگ به این ارودگاه پناه برده‌اند، قابل قبول نخواهد بود.

هم‌زمان فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس این حمله را "هولناک" توصیف کرده و کمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا هم آن را "شوک‌آور" خوانده است.

در ویدئوها و عکس‌هایی که از آثار این حمله منتشر شده دیده می‌شود که چادرهای آوارگان از بین رفته و امدادگران در میان دود و شعله‌ها سعی در خاموش کردن چادرهای آوارگان دارند.

این حمله علیه اردوگاه "کامونا" در شهر سرمدا، در استان ادلب و در نزدیکی مرز ترکیه که در کنترل گروه‌های مسلح مخالف دولت بشار اسد است صورت گرفته است.

به گزارش بی.بی.سی، یک روز پیش دولت سوریه و گروه‌های مسلح توافق کردند که آتش‌بس موقت در حلب تمدید شود. در روزهای گذشته درگیری‌هایی شدیدی در حلب در جریان بود.

در حالی که یک نهاد حقوق بشری در انگلیس که بحران سوریه را دنبال می‌کند تعداد قربانیان این حمله را ۲۸ نفر اعلام کرده، فعالان دیگر در داخل سوریه کشته شدن دست کم ۳۰ نفر را گزارش کرده‌اند.

در حالی که پیش از این برخی منابع وابسته به مخالفان دولت دمشق مدعی دست داشتن ارتش سوریه در این حمله شده بودند، یک مقام نظامی این کشور تأکید کرد، ارتش در حمله به اردوگاه آوارگان در ادلب دست نداشته است.

وی ادامه داد، عملیات هوایی و توپخانه‌ای ارتش در این منطقه از یک هفته پیش متوقف شده و از این رو، اتهاماتی که علیه ارتش سوریه مطرح می‌شود، بی‌اساس است.

همزمان، در حالی که آتش‌بس میان نیروهای دولتی و برخی گروه‌های مسلح مخالف بشار اسد به طرز شکننده‌ای برقرار شده، نبرد با داعش در این کشور همچنان ادامه دارد.

روز پنجشنبه نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها در منطقه خان طومان، در جنوب حلب، درگیر شدند و این در حالی بود که داعش مدعی شد در شرق سوریه پالایشگاه نفت شاعر را تحت کنترل گرفته است. همزمان جنگنده‌های روسی مواضع داعش در شهر السخنه، واقع در شمال‌غرب شهر تاریخی پالمیرا را مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha