• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95021709990
  • خبرنگار : 71263

شمار قربانیان ایربگ‌های انفجاری افزایش یافت

شمار قربانیان ایربگ‌های انفجاری افزایش یافت

هوندا موتور اعلام کرد دو تصادف مرگبار در مالزی که ترکیدن ایربگهای معیوب ساخت تاکاتا را به همراه داشت، شمار قربانیان این قطعه معیوب را به 13 نفر افزایش داد.

هوندا موتور اعلام کرد دو تصادف مرگبار در مالزی که ترکیدن ایربگهای معیوب ساخت تاکاتا را به همراه داشت، شمار قربانیان این قطعه معیوب را به 13 نفر افزایش داد.

به گزارش ایسنا، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد در دو تصادف جداگانه که 16 آوریل و اول ماه مه در دو ایالت مالزی روی داد، بادکننده ایربگ سمت راننده منفجر شد. هر دو خودرو تحت فراخوانهایی قرار داشتند که از سوی دولت مالزی برای تعویض ایربگهای معیوب اعلام شده بودند.

سخنگوی واحد هوندای مالزی به بلومبرگ گفت: این شرکت با مقامات محلی برای دریافت آمار دارندگان این خودروها همکاری می‌کند تا با آنها برای فراخوان تماس بگیرد.

در تصادف دیگری که در سال 2014 در مالزی اتفاق افتاد، یک زن باردار بر اثر ترکیدن ایربگ تاکاتا کشته شد.

محققی که از سوی خودروسازان برای روشن شدن مشکل ایربگها استخدام شد، در ماه فوریه اعلام کرد رطوبتی که به داخل بادکننده‌های تاکاتا نفوذ می‌کند دلیل اصلی ترکیدن آنهاست. چندین تحقیق دیگر در حال انجام است و چالش روشن کردن ریشه مشکل مانع از این شده که خودروسازان و تاکاتا درباره نحوه تقسیم هزینه‌ها تصمیم بگیرند.

بادکننده‌های ساخت تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگ‌ها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کنند اما این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و این قطعات همانند ترکش در داخل خودرو پرتاب شوند.

رگولاتور ایمنی خودروی آمریکا روز چهارشنبه دستور داد حداکثر 40 میلیون ایربگ دیگر تحت فراخوان قرار گیرند که دو برابر شماری است که تاکنون اعلام شده است. تاکنون دستکم 10 نفر در آمریکا بر اثر ترکیدن ایربگها کشته شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha