• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95022012316
  • خبرنگار : 71496

مذاکرات آمریکا و فرانسه برای اطلاع از طرح پاریس درباره فلسطین

یک مسئول فلسطینی از مذاکرات دیپلمات‌های آمریکایی با همتایان فرانسوی‌شان جهت اطلاع از محتوای طرح پاریس در خصوص از بین بردن وقفه به وجود آمده در روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خبر داد.

یک مسئول فلسطینی از مذاکرات دیپلمات‌های آمریکایی با همتایان فرانسوی‌شان جهت اطلاع از محتوای طرح پاریس در خصوص از بین بردن وقفه به وجود آمده در روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مسئول فلسطینی در گفتگو با روزنامه الحیاه فاش کرد، دیپلمات‌های آمریکایی و فرانسوی در حال مذاکره با یکدیگر جهت اطلاع از محتوای طرح پیشنهادی پاریس ویژه از بین بردن وقفه به وجود آمده در روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هستند.

این منبع با اشاره به برگزاری نشستی در تاریخ سی‌ام ماه جاری میلادی با هدف بررسی طرح پیشنهادی فرانسه در غیاب طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی و حضور نمایندگانی از کمیته چهار جانبه صلح، مصر،‌ عربستان، اردن و مراکش، افزود:‌ آمریکایی‌ها هنوز در مورد برخی دیدگاه‌های فرانسه سوالاتی دارند و معتقدند در برخی موضوعات پاسخ کافی دریافت نکرده‌اند به همین دلیل تاکنون موضعگیری خود را نسبت به این طرح مشخص نکرده‌اند.

این مسئول فلسطینی با اشاره به امکان افزایش شرکت‌کنندگان در این نشست، گفت:‌ مذاکره در مورد اینکه چه کسانی به این نشست باید دعوت شوند، ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست برنامه‌ها و راهکارهای کنفرانس صلحی که احتمال برگزاری آن می‌رود، بررسی خواهند شد، اظهار داشت:‌ ما فلسطینی‌ها تلاش می‌کنیم در این کنفرانس به مواردی چون راه‌حل تشکیل دو کشور براساس اصول روند صلح که تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای چهارم ژوئن 1967 و پایتختی قدس شرقی است و نیز حل مساله پناهجویان بر اساس طرح صلح عربی که در مارس 2002 و در جریان نشست سران کشورهای عربی در بیروت اعلام شد، دست یافته و بر آنها تاکید کنیم.

این مسئول فلسطینی درباره مخالفت تل‌آویو با این طرح گفت:‌ قرار نیست در نشستی که اواخر ماه مارس برگزار خواهد شد، هیچ یک از طرف‌های فلسطینی و یا اسرائیلی شرکت کنند بنابراین مخالفت تل‌آویو با این طرح مانع از برگزاری نشست مذکور نخواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به رایزنی‌هایی که اخیرا مصر با مسئولان بین‌المللی و عربی داشته، تاکید کرد: ‌مصر همچنان نقش مهم و فعالی در این حرکت بین‌المللی بزرگ دارد و در این راستا هماهنگی‌هایی میان مصر و دو طرف فرانسه و فلسطین انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha