• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95022012317
  • خبرنگار : 71477

فلسطین در تدارک پیوستن به اینترپل

فلسطین در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای پیوستن به سازمان پلیس بین‌الملل موسوم به اینترپل تا پایان سال جاری میلادی است.

فلسطین در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای پیوستن به سازمان پلیس بین‌الملل موسوم به اینترپل تا پایان سال جاری میلادی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وب سایت خبری بروکسل2 که ارتباط نزدیکی با نهادهای اتحادیه اروپا دارد و معمولا اخبار مربوط به سیاست‌های اروپا را پوشش می‌دهد، گزارش داد، فلسطین مقدمات فنی و قانونی لازم را برای پیوستن به اینترپل تا پایان سال جاری میلادی فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش این وب سایت که در بروکسل مستقر است، یوری فان نوفل که در پلیس بلژیک خدمت کرده و سابقا بازرس کل امنیت در فرودگاه زاونتم بروکسل بوده، به مقامات فلسطینی در فراهم کردن این مقدمات کمک می‌کند.

فان نوفل در سال 2012 میلادی به اینترپل و دفتر هماهنگی اتحادیه اروپا برای حمایت از پلیس فلسطین پیوست؛ جایی که رهبری تلاش‌ها برای راهنمایی نیروی پلیس فلسطین در رام‌الله را برعهده دارد.

وی گفت: ما باید ابتدا مطمئن شویم که فلسطین به سیستمی مجهز است که کشورهای عضو اینترپل می‌توانند به آن اعتماد کنند. این شامل ایجاد یک چارچوب قانونی برای تضمین تبادل اطلاعات طبق قوانین بین المللی است.

فان نوفل افزود: سه چهارم از همکاری بین‌المللی تبادل اطلاعات است که از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در اوت سال 2015 میلادی خواستار پیوستن به اینترپل شد و توضیح داد که به منظور کسب دستورات استرداد برای بازداشت فلسطینی‌های مستقر در خارج از کشور که به خاطر جرائمی همچون فساد در داخل فلسطین تحت پیگرد هستند، خواستار عضویت در اینترپل است.

کشور فلسطین از سوی 137 عضو سازمان ملل از جمله روسیه به رسمیت شناخته شده است. فلسطین از سال 1969 به عضویت سازمان همکاری اسلامی، از سال 1976 به عضویت اتحادیه عرب و از سال 2011 میلادی به عضویت یونسکو درآمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha