• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 95022012468
  • منبع : نمایندگی اردبیل

برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در بیله‌سوار

برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در بیله‌سوار

ایسنا/اردبیل جشنواره ملی کوچ عشایر چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه در روستای روح‌کندی جعفرآباد، بیله‌سوار برگزار می‌شود.

جشنواره ملی کوچ عشایر چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه در روستای روح‌کندی جعفرآباد، بیله‌سوار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، «کریم حاجی‌زاده» در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر 22 اردیبهشت‌ماه در روستای روح‌کندی جعفرآباد از توابع بیله‌سوار برگزار می‌شود، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره توسط میراث‌فرهنگی و امور عشایری انجام شده است.

وی با بیان این‌که جامعه عشایر الگوی موفق انسان و محیط است، خاطرنشان کرد: کوچ عشایر تابع اراده فرد نیست بلکه وابسته به شرایط اقلیمی است و برای این‌که عشایر از قشلاق به ییلاق حرکت کند به شرایط زیستی حیوان بستگی دارد که انسان را نیز به‌دنبال خود می‌کشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل با بیان این‌که جشنواره‌ها یک رویداد است که باید از دل آن برنامه‌های اقتصادی بیرون بیاید، گفت: باید بتوانیم با برگزاری جشنواره‌های متعدد با برنامه‌ریزی‌های منسجم و راهبردی اقدامات اساسی برای پویایی اقتصاد مناطق عشایری در اردبیل انجام دهیم.

وی تصریح کرد: عشایر نقش بسزایی در پویایی اقتصاد کشور دارند و نیاز است با استفاده از ظرفیت‌های عشایر علاوه‌بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل گام بزرگی در معرفی صنایع‌دستی و تولیدات عشایر و گردشگران داخلی و خارجی داشته باشیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: عشایر ایل شاهسون در میان 90 ایل سومین ایل مهم کشور هستند و نقش بسزایی در توسعه استان اردبیل در بخش‌های گردشگری و کشاورزی دارند و امید است با حمایت از این قشر تلاشگر و دلسوز بتوانیم ظرفیت‌های موجود عشایر را ارتقا دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: ایل شاهسون اردبیل هم‌اکنون به ثبت ملی رسیده است و باید با تداوم جشنواره‌های عشایر در استان اردبیل بتوانیم عشایر استان را به جایگاه واقعی خود در کشور برسانیم.

وی یادآور شد: در کنار برگزاری ششمین جشنواره ملی کوچ عشایر 6 غرفه صنایع‌دستی نیز راه‌اندازی شده و در این غرفه‌ها عشایر استان اردبیل به‌ویژه دشت مغان تولیدات صنایع‌دستی خود را در معرض نمایش می‌گذارند و این جشنواره با حضور میهمانانی از استان‌های مختلف کشور به شکل منظم و باشکوه در منطقه بیله‌سوار برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha