• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 95022012486
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معلم یاسوجی، میزبان سه جهانگرد هلندی

معلم یاسوجی، میزبان سه جهانگرد هلندی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معلم مهمان نواز یاسوجی یک شبانه روز در خانه خود میزبان سه جهانگرد هلندی بود.

معلم مهمان نواز یاسوجی یک شبانه روز در خانه خود میزبان سه جهانگرد هلندی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد سه جهانگرد هلندی که تصمیم گرفته اند با دوچرخه کشورهای دنیا را دور بزنند وارد شهر یاسوج شدند و حیدر داستار، معلم یاسوجی در برخورد در یکی از خیابانهای شهر با آنها به منزل دعوتشان کرد و یک شبانه روز میزبان آنها بود.

حیدر داستار در این زمینه گفت: آنان در جست‌و‌جوی هتلی برای اقامت بودند که از آنها برای استراحت در منزل خود دعوت کردم و آنها هم دعوت من را پذیرفتند.

وی افزود: به رسم نوع دوستی و مهمان پذیری و اینکه آنها بر ما میهمان هستند میزبان آنها شدم و اعتقاد دارم که باید این فرهنگ نیک ادامه یابد.

ایریس باینس که به همراه پسر عمویش ژولت تانکا و همسرش میر ویلیام سه هفته ای است برای ایرانگردی با دوچرخه وارد کشورمان شده اند گفت: برای ما بسیار جالب و حیرت انگیز بود که یک شهروند یاسوجی که بعداً متوجه شدیم معلم است میزبان ما شد.

این سه گردشگر هلندی که مسیحی هستند این اقدام را نوعدوستی و ارزش به انسانها در اسلام عنوان کردند و گفتند: مهمان نوازی آقای داستار را به عنوان یکی از ماندگارترین خاطرات زندگی و سفر خود هرگز فراموش نمی کنیم.

آنان گفتند: سفر با دوچرخه ضمن این که ورزش است فرصت مشاهده کامل طبیعت را برای ما فراهم کرده است.

این جهانگردان هلندی بیان کردند: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج از مناطق زیبا و تماشایی ایران هستند و زیبایی های این شهر ما را متحیر کرده است.

این سه جهانگرد هلندی که با دوچرخه در حال ایران گردی هستند و از تهران به سمت اصفهان حرکت کرده و دیروز به یا سوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدند و پس از بازدید از جاذبه های گردشگری یاسوج به سمت استان فارس حرکت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha