• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 95022112711
  • منبع : نمایندگی خوزستان

درخواست استاندارد خوزستان از مردم

درخواست استاندارد خوزستان از مردم

ایسنا/خوزستان مدیرکل استاندارد خوزستان با انتقاد از میزان بسیار پایین گزارشات مردمی گفت: توان نظارتی ما محدود اما توان نظارتی مردم نامحدود است، بنابراین مردم باید در صورت مشاهده کالاهای نامرغوب یا فاقد نشانه استاندارد مراتب را به این اداره‌کل گزارش دهند.

مدیرکل استاندارد خوزستان با انتقاد از میزان بسیار پایین گزارشات مردمی گفت: توان نظارتی ما محدود اما توان نظارتی مردم نامحدود است، بنابراین مردم باید در صورت مشاهده کالاهای نامرغوب یا فاقد نشانه استاندارد مراتب را به این اداره‌کل گزارش دهند.

رضا دهدشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: گشت‌های بازرسی اداره استاندارد به صورت مستمر و مرتب در سطح بازار و واحدهای صنفی و... انجام می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه کالای نامرغوب و یا فاقد نشانه استاندارد سریعا کالای مذکور توقیف خواهد شد.

وی افزود: همچنین تیم‌های بازرسی از کالاهای دارای نشانه استاندارد نیز نمونه‌برداری می‌کنند تا این کالاها با کالایی که تولیدکننده در زمان اخذ نشان استاندارد به اداره‌کل استاندارد تحویل داده بود، تطبیق داده شود.

دهدشتی زاده تصریح کرد: نمونه کالای نامرغوب یا فاقد نشانه استاندارد ضمیمه پرونده واحدهای متخلف و به دستگاه قضایی ارسال می‌شود. البته بین ما و اداره تعزیرات حکومتی نیز همکاری خوبی وجود دارد و گشت‌های مشترکی با حضور نمایندگانی از تعزیرات حکومتی و اداره استاندارد به منظور نظارت بر بازار برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تنها 30 مورد گزارش مردمی دریافت کردیم که این تعداد بسیار اندک است زیرا تیم‌های نظارتی ما قادر نیستند تا هر روز تمام بازار استان را بازرسی کنند و توان بازرسی و نظارتی ما با محدودیت‌هایی رو به رو است اما مردم هیچ محدودیتی از لحاظ نظارت بر بازارها ندارند و کافی است که با مشاهده کالاهای نامرغوب و یا فاقد استاندارد سریعا با سامانه 1517 تماس بگیرند.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: ما به محض دریافت هرگونه گزارش و شکایات مردمی سریعا بازرسان خود را به واحد مربوطه اعزام می‌کنیم و در رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مردمی با نهایت جدیت عمل خواهیم کرد.

دهدشتی زاده بیان کرد: مردم نباید به راحتی از کنار واحدی که اجناس نامرغوب و فاقد نشانه استاندارد عرضه می‌کند، بگذرند و باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و معتقدیم باید در این زمینه فرهنگ سازی و این اقدام در استان رواج داده شود.

وی عمده توقیقات کالا توسط اداره‌کل استاندارد شامل مواد غذایی دانست و اظهار کرد: در تمام بخش‌های کالایی، جنس نامرغوب و یا فاقد نشانه استاندارد وجود دارد اما به دلیل تنوع بیشتر مواد غذایی نسبت به سایر اقلام، بازرسی و نظارت و به تبع توقیفات ما در این بخش بیشتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha