• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 95022112717
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

10هزار هکتار به گلخانه‌های سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود

10هزار هکتار به گلخانه‌های سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه 10هزار هکتار سطح زیر کشت به گلخانه‌های استان سیستان و بلوچستان در برنامه جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه 10هزار هکتار سطح زیر کشت به گلخانه‌های استان سیستان و بلوچستان در برنامه جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

اردشیر شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان وبلوچستان، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در نظر دارد با توجه به ارزش آب و افزایش تولید راندمان مصرف آب گلخانه‌های سطح استان را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها سبب مصرف آب کمتر و عملکرد بیشتر می‌شود، تصریح کرد: با توسعه گلخانه می‌توان در فصول مختلف، محصول را تولید و روانه بازار مصرف کرد.

شهرکی همچنین از دادن تسهیلات و آموزش‌های لازم گلخانه‌داری توسط دولت به علاقه‌مندان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای توسعه گلخانه تعدادی متقاضی مراجعه کرده‌ که اگر این کار انجام شود تحول بزرگی در تولید محصولات کشاورزی استان بوجود خواهد آمد. جنوب استان سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی بیشتر مد نظر قرار گرفته است. در حال حاضر در شمال استان سیستان و بلوچستان ظرفیت ایجاد گلخانه وجود دارد و تلاش می‌شود در شهرستان‌های جنوبی نظیر چابهار، کنارک و سرباز نیز این ظرفیت به وجود آید.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان بیان کرد: 260 هکتار گلخانه در سطح استان احداث شده که بیش از 180 هکتار آن فعال و سالانه 50 هزار تن محصول در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

وی، عمده محصولات تولید شده در این گلخانه‌ها را خیار، گوجه، فلفل وباد مجان دانست و افزود: واحد کوچکی از این گلخانه‌ها نیز به پرورش گل اختصاص دارد. عمده بازار مصرف این محصولات بازارهای داخلی استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha