• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95022112723
  • خبرنگار : 71496

دیدار عباس و سیسی با هدف پیشبرد مذاکرات سازش

دیدار عباس و سیسی با هدف پیشبرد مذاکرات سازش

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس جمهور مصر دیدار کرد و طرفین خواستار همکاری برای متوقف کردن انتفاضه قدس در اراضی اشغالی فلسطین و جلوگیری از شکل گیری هر گونه عملیات مقاومتی شدند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس جمهور مصر دیدار کرد و طرفین خواستار همکاری برای متوقف کردن انتفاضه قدس در اراضی اشغالی فلسطین و جلوگیری از شکل گیری هر گونه عملیات مقاومتی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از منابع مصری، محمود عباس در دیدار با عبدالفتاح سیسی که در کاخ ریاست جمهوری "اتحادیه" در قاهره برگزار شد، وی را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار داد و بر اهمیت برگزاری هر چه سریعتر کنفرانس بین المللی صلح به منظور ایجاد ساز و کار مناسب برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

عباس در این دیدار، خواستار حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و تحقق وحدت ملی به عنوان یک مصلحت ملی شد.

عباس همچنین از "تلاش های مصر برای حل منازعه فلسطین و نقش تاریخی این کشور در این زمینه و همچنین تحرکات منطقه ای و بین المللی آن برای حمایت از ملت فلسطین و پیشبرد مذاکرات سازش قدردانی کرد.

عبد الفتاح سیسی نیز با اشاره به اینکه مساله فلسطین جزء اولویت های سیاست خارجی مصر است، بر ثبات موضع قاهره در قبال حمایت از آرمان فلسطین و تداوم ایفای نقش مثبت در قبال طرح های حامی حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرد. وی گفت: مصر به تلاش های پیگیر خود برای تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 و به پایتختی قدس شرقی ادامه خواهد داد. دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر می تواند زمینه ساز برقراری آرامش در منطقه و کاهش تنش ها و درگیری ها در خاورمیانه شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین عباس و سیسی همچنین در راستای تلاش های قبلی خود برای سرکوب و مهار انتفاضه قدس بر اهمیت مقابله با اقداماتی که منجر به درگیری و خونریزی در اراضی اشغالی فلسطین می شود، تاکید کردند. آنها خواستار مقابله با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و حمایت از ملت فلسطین و نیز بسترسازی در عرصه بین المللی برای حل منازعه فلسطین از طریق افزایش تلاش های جامعه بین المللی و به ویژه حمایت از طرح های بین المللی مانند طرح فرانسه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha